MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 7:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2008 7:37 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 06, 2005 7:49 pm
Berichten: 511
Woonplaats: Utrecht
@ Jasmijn: Het zo af en toe inderdaad wel heel fijn zijn als paarden zouden kunnen praten. Je ziet dat ze pijn hebben, maar om uit te zoeken waar het precies vandaan komt is moeilijk. Als ze het nou gewoon zouden zeggen... Ook is hij nog steeds erg schikachtig, ik zou hem graag kunnen vertellen dat het niet eng is.

@ Corinne: Massage zou inderdaad nog kunnen helpen. Ik heb nog ergens een tegoedbon liggen om met Kadans langs een fysio te gaan en zij zou hem waarschijnlijk wel kunnen masseren en mij misschien het een en ander leren. Echter wil ik eerst even afmaken waar ik nu met de dierenarts mee bezig ben en niet twee mensen tegelijk aan hem bezig hebben.

UPDATE
Afgelopen woensdag had ik weer een afspraak bij de kliniek. Hij was heel erg opgeknapt en was weer super vrolijk! Bij de kliniek was hij weer super braaf. Zijn heup, SI-gewricht, knie en rug zijn verbeterd. Zijn rug is nog wel iets wat gevoelig. Als je boven op het hoogste punt boven zijn heupen drukt reageert hij nog wel vrij gevoelig. Voor de rest wil hij zijn hoofd waarschijnlijk niet laten zakken, omdat de spieren en banden in zijn schouders nog wat pijnlijk zijn. De dierenarts heeft op 1 plek in zijn nek en op twee plekken in zijn rug weer wat wervels gekraakt. Al met al was ze zeer tevreden en mocht ik als Kadans zin had dit weekend wat met hem beginnen en verwachte ze dat ik over 2/3 weken weer normaal 3/4 dagen in de week met hem kon rijden. Door weer met hem te beginnen moet hij de goede spieren weer gebruiken en kan weer wat sterker worden, dit draagt dan bij aan de revalidatie van hem.
Vandaag haalde ik Kadans dus uit de bak en hij loopt braaf mee tot hij in een keer weer door zijn rechter achter been zakte en kreupel liep. Heb hem gepoetst en in de hoop dat het wel beter ging als hij liep, ben ik met hem aan de longe de bak in gegaan. Ik heb hem 3 rondjes laten stappen. Hij liep gewoon uit zichzelf en hoefde hem niet voorwaarts te drijven, maar hij loopt super kort. Als hij stil staat wil hij zijn gewicht er liever niet echt op zetten en plaatst hem niet echt onder zijn lijf. Ook weigert hij zijn linkerachterbeen te geven om uit te krabben. Hij heeft hetzelfde als wat hij de dagen na zijn val had. Als hij draait laat hij zijn linkerbeen staan en stept met zijn rechterbeen, zodat hij draait :? Hij heeft alleen de eerste week na zijn val kreupel gelopen, nu al 4 weken goed. De afgelopen weekjes al in de bak gedraafd en gegaloppeerd. Ik weet dus niet waar dit vandaan komt. Is het nog van zijn val of weer iets nieuws??? Ik baal enorm! Was juist blij dat het weer wat beter met hem ging. Ik ben heel benieuwt hoe het morgen met hem gaat en ga maar weer even overleggen met de dierenarts. Hij zal nog wat langer rust krijgen... Alles zodat hij maar opknapt! Mijn arme mannetje...

_________________
Kadans mijn grote vriend!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2008 7:20 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
jeetje, ik lees je verhaal nu pas.
heftig zeg!!!!

je hebt al heel wat moeite gedaan, en nu loopt hij toch weer niet goed. maar blijf volhouden!!
misschien heeft hij in stal wat verrekt ofzo?

sterkte lianne!!

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 7:18 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 06, 2005 7:49 pm
Berichten: 511
Woonplaats: Utrecht
Dank je wel Daphne.

Eindelijk heb ik positief nieuws. Hoewel..... Afgelopen woensdag is de hoefsmid langsgeweest. Bij het bekappen bij zijn rechterachterbeen kwam een hoefzweer aan het licht. Hoefzweer is niet heel fijn, maar ik weet nu wat het is en het is goed te behandelen. Kadans staat normaal rondom op ijzers, maar ik heb hem een periode achter zonder ijzers gelaten, zodat hij samen met Renzo kon staan. Als Kadans dan zou trappen was de schade wat minder. De week voor de val heeft Kadans weer achterijzers gekregen. De zweer zit precies onder het ijzer, waardoor ik heb niet heb kunnen zien. Doordat hij niet via onder kon barsten heeft het een weg naar boven proberen te wanen. Hierdoor zit er op zijn kroonrand ook een plek, gelukkig nog net niet open. De smid heeft hem via onder opengesneden, zodat de prut eruit kan. Hij moet er nu 1,5 week een watje in, zodat de troep er wel uit kan, maar vuil er niet in. Hij moet vooral aan het werk, zodat het hoefmechanisme aan het werk is en de troep eruit gaat. Als het goed is heeft Kadans nu de druk eraf is niet veel last van. Hij loop niet meer kreupel en wil hem gewoon belasten. Ik ben helemaal blij!

Vandaag heb ik hem 5 minuten met de pessoa gelongeerd. Vooral gestapt en 3 rondjes beide kanten gedraaft. Ik ga heel rustig met hem beginnen. Zeker omdat zijn rug en heup nog steeds gevoelig zijn. Hij moet zijn spieren echt weer trainen en we gaan dus rustig aan alles opbouwen... Echter raden zowel dierenarts als hoefsmid mij aan om weer met hem te beginnen, omdat beweging ook gewoon erg belangrijk is. Ik hoop dat de heuppijn die hij nog heeft is veroorzaakt of verergerd door de hoefzweer en dit ook snel minder wordt. We gaan in ieder geval volgende maand nog terug naar de kliniek voor een hopelijk even laatste controle. :D

_________________
Kadans mijn grote vriend!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 7:26 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Oh super, nou ja super..... een hoefzweer is natuurlijk ook niet fijn, maar nu weet je in ieder geval een oorzaak van z'n kreupelheid en had 't dus acheraf gezien weinig met 't ongeluk te maken ;)

Fijn dat hij weer op de goede weg is, inderdaad beweging is beter dan stilstaan (rust...roest) maar met beleid. Ongetwijfeld ga je daar goed mee om, jij kent kadans overigens het beste.

Heel veel succes met het verdere herstel.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 7:54 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Jé Lianne, wat een verhaal. Ik heb zonet nog eens van het begin af aan je verhaal gelezen van het ongeluk t/m hoefzweer. Fijn dat het een hoefzweer is (klinkt wat raar) en weinig met het ongeluk heeft te maken. Succes met de revalidatie en weer opbouwen.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 2:37 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 16, 2006 9:06 am
Berichten: 144
Woonplaats: kruisland
wat fijn dat het je nu weet wat er was, waarom hij niet echt wilde lopen. en dit is natuurlijk niet fijn maar geneesd wel en meestal makkelijk. succes nog met de revalidatie

_________________
groetjes chantal en een kopstoot van rocaille


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 5:09 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 06, 2005 7:49 pm
Berichten: 511
Woonplaats: Utrecht
Ik heb inmiddels al weer twee keer gereden en twee keer gelongeerd met pessoa. Nog allemaal rustig aan, maar Kadans is nog super vrolijk, voorwaarts en lijkt nergens meer last van te hebben. Heerlijk! Ik ga volgende week maar weer eens beginnen met een half uur dressuren in de hoop dat de spieren weer wat terug komen. Allebei zijn zadels liggen niet meer zoals ze horen, waarschijnlijk komt dat wel weer goed als hij weer wat meer spier heeft. Heb er nu een dik schaapje onder liggen, werkt voor nu prima :D

_________________
Kadans mijn grote vriend!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 8:35 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
lianne: gelukkig dat ie er weer zo goed door lijkt te komen!!!

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 11:11 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Heelijk lianne dat het weer goed met hem gaat. Gelukkig dat het allemaal weer een beetje achter de rug is.

Je kan weer lekker rustig opbouwen, dat is ook weer een goed teken.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 11:13 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Oh fijn Lianne dat hij wat aan de beterende hand is.

Alles loopt tot nu toe gelukkig goed af, succes verder ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 2:05 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Wat lekker dat het weer beter gaat! Gelukkig "maar" een hoefzweer! Heel veel succes nog verder met hem!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling