MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 1:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 8:37 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Wanneer laat je eigenlijk die scopie maken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 6:24 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Vandaag zijn we naar de kliniek geweest voor een scopie.

Eruit kwam dat Mitxa toch een milde vorm van bronchites heeft. Hij moet nu enkele maanden 24 uur per dag de wei op.
We hebben een flinke prednisolon kur gekregen met nog een kur ventipulmin erbij. Ook mag hij zijn leven lang geen hooi meer. Gelukkig krijgen ze bij ons op stal ook alleen maar kuilvoer.

Over 6 weken komt mijn eigen dierenarts weer een check up doen en dan hoop ik dat ik mijn oude paardje weer terug heb. Een kwestie van afwachten ben ik bang....

Het was wel mooi en interessant om te zien hoe die scopie werd gemaakt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:17 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2008 5:18 pm
Berichten: 207
jeetje nou inderdaad maar hopen dat je na die 6 weken weer mag opbouwen.
en heel veel succes ermee

groetjes ingrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 8:12 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Hoe gaat dat dan? Ben ik wel benieuwd naar! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:18 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Eerst werd er voor de zekerheid toch nog naar alles gekeken (longen geluisterd etc) zowel voor de arbeid als na de arbeid. Ook werd er in zijn mond gekeken omdat ik het idee had dat er veel meer links uit zijn neus kwam dan rechts. Maar de dierenarts kon gelukkig niks bijzonders in zijn mond vinden.

Mitxa werd daarna in zo'n box gezet waar ze als het ware gefixeerd in staan en dus geen kant meer op kunnen.

Toen hij daar eenmaal in stond kreeg hij een verdoving en een praam op (ze kunnen het ook zonder verdoving doen maar ik weet dat Mitxa nogal een fiepert kan zijn). Toen deze ingewerkt was ging er een flexibel slangetje met lampje en minicameraatje door zijn neus/neusgangen en luchtpijp naar binnen . Op een beeldscherm kon je heel duidelijk alles precies zien. We zagen dus nog enkele pusvlokjes zitten en zijn dat er toch nog wat irritatie zat.

We zijn tot de ingang van de longen gekomen, het kon eventueel wel verder maar de dierenarts zag al wat er aan de hand was en wilde Mitxa niet verder pesten ;)

Eigenlijk stelde het niet zo heel veel voor, maar we zijn nu wel veel wijzer geworden en hierbij hebben we hopelijk nu de juiste therapie/medicatie gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:28 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Klinkt best boeiend inderdaad. Lijkt me echt helemaal niets als paard zijnde, maarjah het is voor een goed doel. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2008 3:20 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Hoe gaat het intussen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 11:27 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
De dierenarts moet nog een check up doen maar ik heb het idee dat het momenteel een heel stuk beter gaat!

Hij is tijdens het rijden niet meer zo snel aan het "pompen" en ook na het rijden weer veel sneller op adem. Begint weer zijn streekjes te krijgen en zit gewoon duidelijk weer lekker in z'n velletje. Ook heb ik geen snot meer geconstateerd tijdens het rijden!!!!

Ik laat hem wel nog zo lang als het kan 24 uur per dag buiten staan (we hebben helaas geen schuilstal op de wei, vandaar zo lang als het nog kan). Anders staat hij zowiezo overdag altijd buiten.

Ik wil hem wel zo'n reinigingskur geven want hij heeft best lang aan de prednisolon gezeten, ik ben alleen nog aan het uitzoeken welke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 8:40 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Goed te horen dat het een stuk beter gaat!

Wat ik na de prednisolon heb gegeven is drainage compositum van de groene os. Had echt het idee dat dat haar goed deed.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling