MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 10:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 9:26 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Hoi,

Fijn dat je dan uiteindelijk iets hebt gevonden dat je bevalt en past!
Ik kende Strada zadels nog niet, dus ff snel gegoogled. Klinkt goed en ze zien er mooi uit!

Ik hoop dat het jullie goed gaat bevallen, laat het tegen die tijd maar weer weten!!! Zit er een lange levertijd op?

Tsja een rib uit je lijf, had ik destijds ook met die Guichard... Maar dat was het zeker waard, ik geniet nu nog iedere keer als ik op dat zadel rijd :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 7:07 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Ha Marjolein,

Ik heb toen ook best wel lang zitten puzzelen voor een zadel voor Rens. Ik heb via via een Strartrekk Comfort Shorty kunnen passen, omdat Callista alleen de gewone Strartrekk als testzadel heeft. (de shorty is 7cm korter dan de gewone). En dat was een goede optie om te proberen bij Rens. Destijds was deze net op internet ergens 2e hands te koop, dus dat scheelde nogal in de prijs. Ik vind het best een mooi, degelijk boomloos zadel.
Erin rijden is in het begin best lastig. Zeker als je paard nog ingereden moet worden, zoals bij Rens. Het paard moet nog balans vinden en die ben je in het zadel snel kwijt. Het dwingt mij wel om voortdurend op te letten op mijn balans en houding. Je hebt geen kniewrongen en hebt daar dus geen steun, dus je moet zelf je benen goed stilhouden. Het lukt me heel aardig, maar het blijft soms best moeilijk. Ik zit er niet verkeerd in, maar de zekerheid die ik had bij andere zadels heb ik hier niet voor 100%. Maar aangezien Rens echt kort is, moest ik ergens water bij de wijn doen. Vooralsnog gaat het heel goed en gaat Rens al mee met buitenritten. Mijn instructrice zei dat als je hier goed in kunt rijden dat je overal op kunt rijden....

De strada ken ik nog niet. Ziet er super uit. Weet jij wat de lengte van het zadel is?

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 7:27 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Ik had echt teveel moeite met de Startrekk, volgens mij lig ik daar zo uit, ondanks dat die best een gesloten zit heeft. Ik voelde me daar echt niet happy bij, terwijl hij perfect op Quinoa lag.
De strada heb ik geen idee van hoe lang die is, maar hij is veel korter dan de startrekk (nou weet ik niet of mijn startrekk test zadel de shorty was). Ik ben in ieder geval helemaal verkocht.
Uiteraard kan Callista je daar wel uitsluitsel over geven ;-).

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 12:07 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Joepie, volgende week komt m'n nieuwe zadel. Ze brengt 'm persoonlijk langs en dan gaan we nog weer even passen en meten of het allemaal goed is. =D>

Maak gelijk even foto's voor jullie, ook van mijn nieuwe flitsende rode hoofdstel :))

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 12:35 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Spannend! Ben benieuwd hoe het bevalt. Altijd een heel gedoe die zadels.

We wachten de eerste testresultaten af.

Succes en we zien de foto's verschijnen

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 5:37 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Ohhh gaaf, hopelijk wordt het lange wachten je super beloont. Ook ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen en naar de foto's :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 2:30 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Joepie vanmorgen is mijn nieuwe zadel gebracht =)) (sorry foto toestel vergeten, krijgen jullie nog tegoed).

Ik moest even wachten op Callista, dus had quinoa al lekker zonder zadel gereden, mijn kont was in ieder geval lekker warm :))

Zadel weer helemaal gepast en hij lag super. Toen erop, de sngelstoten zijn nogal stug dus aansingelen was geen overbodige luxe.

Quinoa vond het maar een beetje raar, zo'n splinternieuw stug en stijf zadel op je rug, hij keek wel een paar keer om naar het zadel :-/ Ik erop en hij zat weer super, een aantal rondes gereden, stap, draf en galop. Tijdens de galop ging het zadel wat kraken, nou dat was toch ook wel heel apart (:~ Maar hij lag super en na het rijden zat hij nog steeds als een huis op Quinoa.

Dus al met al super!
Nu lekker veel gaan rijden zodat het leer lekker soepel gaat worden.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 6:42 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Had vandaag voor het eerst les met mijn nieuwe zadel, had de beugels iets korter gemaakt, maar dan zit ik toch niet goed. Dus de beugels moeten weer wat langer, het is nog even wennen en aftasten, maar dat is gewoon een kwestie van vaak rijden :P

Quinoa liep echt super, hij was super nageeflijk en ruim in zijn gangen. Hij is ook een stuk minder gejaagd en loopt heel relaxed zonder dat hij lui is. Weet natuurlijk niet of dit toeval is of dat het met het nieuwe zadel te maken heeft, soms wil je ook verbetering zien, maar de tijd zal het uitwijzen ;)

Hier de foto's van het nieuwe zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:40 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
in een woord WAUW wat een mooi zadel!!! maarre welk prijskaartje hangt hier nu eigenlijk aan?

Ik ben hier ook wat aan het rondneuzen voor wat anders, ik heb nu een bates caprilli en die zit heerlijk maar toch vind ik m niet 110% lekker op igora liggen overigens wil ik wel weer een gewoon boomzadel aangezien ik op boomloos last krijg van mijn helaas niet al te beste heupen....

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 11:28 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Het is een erg fijn zadel, ookal moet ik wel wat wennen. Eigenlijk een heel simpel zadel, die vrij kaal is, ondanks dat biedt die (voor mij) ruim voldoende steun. Hij ligt als gegoten op Quinoa, nu rij ik met shabrak maar zonder shabrak ligt die ook super en blijft ook super goed liggen.

Het prijskaartje is dik 2000 euries (pfffffff, wil er eigenlijk niet meer aan herinnerd worden @-) ), maar dan wordt die helemaal op maat gemaakt in Engeland. De prijs zit 'm vooral binnenin het zadel en je ziet de prijs er ook echt niet aan af.

voor meer info http://www.stradazadels.nl , Callista is de enige die deze zadels in Nederland mag verkopen. De bedenker van dit zadel is hoogstpersoonlijk bij haar geweest om te kijken wat voor vlees hij in de kuip had. Daarna mocht ze pas deze zadels verkopen.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 11:00 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Dat ziet er lekker comfortabel uit!!
Ik geloof dat het lange wachten het wel waard is geweest :)

Ik vind hem prachtig! Veel rijplezier ermee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 9:30 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Pffff, denk je dat je een goed passend zadel hebt.
Ik had de laatste tijd elke keer het probleem dat ik voorover viel, mijn instructrice bevestigde dat nog eens.

Ik weer terug naar Callista (van strada zadels) om te checken. Nu heeft Quinoa zoveel spieren erbij gekregen dat het zadel niet meer optimaal ligt (op zich wel mooi dat het zadel geen spierontwikkeling heeft belemmerd). Na 2 uur passen/meten/ proberen zijn we tot de conclusie gekomen dat op dit moment het zadel (nog) niet hinderlijk is voor quinoa zijn rug maar meer voor mijn houding.
Uiteraard kan er een nieuwe boom in gezet worden (tegen weer een bepaalde prijs), maarja wie zegt mij dat hij over een half jaar niet weer veranderd is.

Ik heb mijn eigen houding dan maar even voor lief genomen en we kijken over een half jaar weer hoe hij zich heeft ontwikkeld, dan komt er een nieuwe boom in.

pffffffff, denk je dat je een tijd vooruit kan...... :-/

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 8:13 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
He Marjolein, Wat vervelend nou. En zo snel al. Laat jij dat paard van jou 24 uur per dag werken O:-) .
Eerlijk gezegd ben ik daar ook een beetje bang voor. Rens is nog een jaar jonger (5) en ondanks dat ik weinig verschil heb gemerkt in 1,5 jaar tijd, heb ik het gevoel dat hij de laatste maanden heel erg aan het veranderen is. En dan vraag ik me wel eens af of ik nu het zadel aan moet laten meten en bestellen of nog beter een paar maandjes kan wachten..... tot meneer weer een beetje is uitgegroeid.
Maar eigenlijk moet ik wel iets doen, want het zadel wat ik heb past niet super meer en ik heb gemerkt dat ik in een ander zadel veel steviger en rustiger zit.
En natuurlijk heeft Rens het verdiend een goed zadel te krijgen als hij er uren mee op pad moet iedere week.
Blijft lastig allemaal met die zadels. Wens je succes. B-)

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 4:58 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Vandaag is Callista van Strada zadels weer geweest voor het vervolg van mijn zadel.

Quinoa is weer volledig opgemeten en hij heeft meer schoft ontwikkeld, dit heeft ook grote gevolgen op de boom. Eerst had hij (horizontaal gezien) een vrij rechte boom, nu moet hij een boom hebben die iets hol loopt en dus mee loopt met de schoft.

Ik heb met één van haar zadels met de juiste boom gereden, quinoa liep perfect en heel snel nageeflijk. Voor bij de schouders is die iets aan de ruime kant maar dat kan tijdelijk opgevuld worden zodat hij er nog wat in kan "groeien". Overigens schoof het zadel daardoor niet ofzo, dus het is maar minimaal. Ik voelde me ook helemaa happy met het andere zadel en had het gevoel dat ik echt op mijn kont zat en goed rechtop in tegenstelling tot mijn huidige zadel (waarbij ik voorover val).
Callista wilde mijn huidige zadel ook nog even zien maar Quinoa vertelde het verhaal eigenlijk al. Na het voelen van het goed passende voorgaande zadel vond meneer het nodig om maar even goed te vertellen dat mijn huidige zadel echt niet meer voldeed aan de eisen en hij viel constant stil en liep hoger met zijn hoofd. Nou duidelijker dan dit konden wij het niet krijgen.

Callista vertelde me nog wel dat het toch goed was dat we hadden gewacht met het wisselen van de boom na mijn bezoek in juni, anders had ik waarschijnlijk 2x aan een nieuwe boom gezeten.

Nu zit ik zeker 3 weken zonder zadel, die is nu op reis naar Engeland om een nieuwe boom te krijgen. Gelukkig hebben we een bak en gaan we lekker zonder zadel aan de slag :-)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zadel perikelen
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 6:42 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Pfff heb je eindelijk een zadel, mag je het weer 3 weken missen. Het blijft een gedoetje. Nooit geweten dat een zadel zo belangrijk is en zo precies komt.
Hopelijk zit het straks weer als als een huis en duurt het heeeeel lang voordat hij weer aangepast moet worden.
Als er volgend jaar weer een merens weekendje is kun jij in makkelijk zonder zadel meerijden.......

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling