MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 4:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Glijdend zadel
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 11:59 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Ik heb 2 zadels die ik op Renske kan leggen. Een Billy Cook en een Barefoot boomloos zadel. Beide zadels glijden met rijden opzij, ook als ze goed aangesingeld zijn. Ik denk dat Renske scheef is, een deken zakt ook altijd naar dezelfde kant. Het Billy Cook is me ook te zwaar geworden om op haar rug te leggen. Het boomloze zadel ligt uitstekend op onze 2e Merens, die rechter en groter is dan Renske. Wie heeft een tip over een zadel met knop? Een Guichard (Montsegur Klassiek)? Of nog een ander idee? :-/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Glijdend zadel
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2010 4:13 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Ik zou is goed naar renske laten kijken bijvoorbeeld door een osteopaat om te kijken waarom ze scheef is, hierdoor kan ze lichamelijk veel klachten krijgen op de langere termijn.

Ben net op zadel zoektocht geweest en heb veel zadels uitgeprobeerd, ik heb een proffesional laten komen om het zadel aan te meten, er is zo veel te koop en voor elk paard (en ruiter) is er weer een ander zadel geschikt. Er is niet één bepaad zadel die voor een mérens geschikt is, normaal is een mérens best breed, maar mijn quinoa heeft maar een boom maatje van 30.5, dus geen pijl op te trekken ;)

Succes.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Glijdend zadel
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 6:31 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Ik denk dat Marjolein gelijk heeft.
Voordat je een ander zadel aanschaft, moet je eerst de rug van Renske na laten kijken - door een dierenarts of door een osteopaat of fysiotherapeut.
Het kan ook zijn dat ze aan één kant in haar spieren zo vastzit en dat dit losgemaakt moet worden.

Een nieuw of ander zadel gaat ook naar de rug liggen en dan rij je het zadel scheef in. En bij extreem scheef ingereden zadels is dat lastig voor een zadelmaker om weer goed te krijgen.
En als Renske scheef is en niemand krijgt haar helemaal recht, dan moet je proberen een zadel te vinden - waarbij je die scheefheid bij het zadel kan oplossen (dus zadels met ruime kussens of luchtkussens, die je verschillend kan opvullen door wol of lucht).
En dit moet je door hele goede mensen laten doen (niet door een zadelpasser, maar een zadelmaker).

Ook moet je wachten totdat ze helemaal beter is en geen last meer van haar spieren heeft.
Dit kan allemaal een verkeerd beeld geven en straks heb je weer een zadel die dan niet goed ligt en je misschien dan weer problemen krijgt.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Glijdend zadel
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2010 7:41 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Renske heeft ruim een jaar geleden een osteopatische behandeling gehad van onze dierenarts. Dat kan pas weer als ze geen pijn meer heeft. Ik neem alle adviezen van iedereen ter harte. Hartelijk dank. Eerst maar eens wachten tot Renske beter is!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling