MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hackamore uitgeprobeerd
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 9:01 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Aangezien Quinoa van die lekkere streken heeft in het bos, leek het me een idee om is een hackamore uit te proberen.

Via bitloos.nl kan ik een bitloos hoofdstel gratis uitproberen (omdat ik 'NVVR lid ben).

Dus heb 2 verschillende laten komen, de gewone hackamore met korte scharen en de comfort s-hack.

Gisteren had ik een NVVR rit in Diever, dus voor die tijd wilde ik de nieuwe optoming uit proberen. Vrijdag ben ik met quinoa met de s-hack naar het bos gegaan. Eerst goed meten aan het hoofd zodat die zeker niet te laag op de neus ligt. Hij accepteerde het hoofdstel perfect en liep lekker rustig richting het bos. Drafje, galopje heerlijk ging het, ik kon hem gewoon met mijn pinkjes rijden. Toen we op de terug weg waren probeerde quinoa toch nog een sprint te trekken, ik een korte ophouding maken en quinoa kwam direct weer terug (ik hoorde hem denken shit :)) ), toen weer lekker verder gereden zonder enige problemen.

De rit in Diever heb ik ook met de s-hack gedaan en het ging wederom super! =))
De gewone hackamore heb ik net gepast, maar bij een ophouding komen de bakstukken bijna in zijn ogen terecht, dus dat ik niet echt een optie.
Denk toch dat ik de s-hack ga aanschaffen, wat een geweldig ding en het werkt psychisch voor mij ook heel goed omdat je gewoon een goede rem hebt.

Moet wel zeggen dat je stuur veel slechter is en dat het zeker niet iets is om dressuur o.i.d. mee te gaan rijden.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 8:13 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Fijn Marjolein. Zou wel super zijn als je nu echt de rem hebt gevonden. Dat rijdt veel relaxter. En ach als je dressuur gaat rijden dan pak je toch een ander hoofdstel. En met je benen en zit kun je ook een hoop doen. Veel rijplezier in de hoop dat het scheuren door het bos is afgelopen.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 5:39 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Mooi dat het goed bevalt! Kan je weer lekker ritjes maken zonder het idee te hebben dat hij niet meer te stoppen is!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling