MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr jun 22, 2018 10:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waarom een Merens?
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2003 4:42 pm 
Hoi Mensen, misschien onder de verkeerde categorie en de EERSTE zie ik ( JIPPIEEEEEEEEEEE :D :D ), maar wie oh wie kan mij vertellen waarom ik nu JUIST een MERENS zou gaan kopen. Ben heel benieuwd naar jullie meningen. Ben al vrij lang aan het dubben over dit ras, maar ik ga niet over één nacht ijs

Over ijs gesproken........................... het ijs is gebroken HIHI

Groetjes Maras

Berichttitel:
Hoi,

Dan ben ik blij om de 2de te zijn !

Ik ben niet van plan om onmiddelijk een paard te kopen, omdat er ik al ééntje heb, maar wel misschien binnen een paar jaar. Mijn droompaard is eigenlijk een Fries. Maar aangezien dat volledig boven mijn budget ligt zou ik dan eventueel voor een Merens kiezen omdat ze heel erg op Friesen lijken, alleen in't kleiner. Ik ben ook niet echt wedstrijdgericht en doe vooral wandelingen. En Merenspaardjes zijn DE paardjes bij uitstek voor dit soort activiteit. Maar ik denk dat ze ook heel geschikt zijn voor dressuur of aan de koets. Alles hangt er van af wat je met je paardje wil doen.

Groetjes
Coyotte

Berichttitel:
Nou Maras,

zie de foto op paardnatuurlijk!
Daarom!!

Hester

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2003 4:43 pm 
Mijn vorige reactie is wat kort door de bocht. Ik ben zo trots op mijn merens dat de hele wereld hem op de foto mag bewonderen.

Waarom een Merens? Ik wilde een robuuste pony. Ik zocht iets tussen de 1,45 en 1,50 meter. Zwart sprak me erg aan. ( Ik heb nl. al een Haffie en wilde graag iets anders) Ze zijn rustig, wel met pit. Gelukkig nog niet doorgefokt, wat je bij de Haflinger dus wel hebt! Daar is het gedrag zeer wisselend en soms gewoonweg vervelend.
Het beenwerk is zo onovertroffen goed, net als de hoeven van een Merens, dat ik daarom mijn zinnen had gezet op zo´n mooie zwarte parel.
Ik hou erg van korte, compacte paardjes.

Persoonlijk word ik zelf altijd een beetje boos als mensen mijn Merens aanzien voor een Fries hoor! Een Fries vind ik een luxe paard en ik heb een werkpaard. Geen poespas, gewoon lopen. Geen gesjaggerijn, kwaaltjes, kortom ideaal.
En Andor is het allerliefste paard (ja, hij heeft de 1,47 m gehaald!).
Als ik er een mocht uitzoeken zou ik geen moment aarzelen om weer een Merens te nemen.

Overtuigd?!

Hester

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2003 4:25 pm 
Hester. schreef:
Mijn vorige reactie is wat kort door de bocht. Ik ben zo trots op mijn merens dat de hele wereld hem op de foto mag bewonderen.

Waarom een Merens? Ik wilde een robuuste pony. Ik zocht iets tussen de 1,45 en 1,50 meter. Zwart sprak me erg aan. ( Ik heb nl. al een Haffie en wilde graag iets anders) Ze zijn rustig, wel met pit. Gelukkig nog niet doorgefokt, wat je bij de Haflinger dus wel hebt! Daar is het gedrag zeer wisselend en soms gewoonweg vervelend.
Het beenwerk is zo onovertroffen goed, net als de hoeven van een Merens, dat ik daarom mijn zinnen had gezet op zo´n mooie zwarte parel.
Ik hou erg van korte, compacte paardjes.

Persoonlijk word ik zelf altijd een beetje boos als mensen mijn Merens aanzien voor een Fries hoor! Een Fries vind ik een luxe paard en ik heb een werkpaard. Geen poespas, gewoon lopen. Geen gesjaggerijn, kwaaltjes, kortom ideaal.
En Andor is het allerliefste paard (ja, hij heeft de 1,47 m gehaald!).
Als ik er een mocht uitzoeken zou ik geen moment aarzelen om weer een Merens te nemen.

Overtuigd?!

Hester

Ik ben het helemaal met Hester eens..

Zelf heb ik ook een paar Hafjes en Mascotte is net wat groter en heeft een hele ruime pas. Verder heeft ze ook een mooie lange rug.
Ze is nu als 3 en half jarige bijna 1.50m en ze is ook heel braaf met het inrijden: ze heeft nog nooit gebokt of ander ongein.
Ze toont natuurlijk ook heel mooi: helemaal zwart!
Mensen liepen laatst langs en noemde haar Black Beauty :)

Groetjes,
Barbara

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2004 1:10 pm 
Jaaaa het leuke is dat je gewoon hele leuke reacties krijgt als je in het bos of waar dan ook aan het rijden bent.. Zo vaak krijg je te horen van wat een mooie paarden (en vaak daarachteraan; wat zijn het eigelijk?)... :lol:

Het enige is dat je als je wedstrijden gaat rijden met je merens ook gewakend moet zijn tegen opmerkingen als; wat doe je hier je moet je paard voor de kar zetten. En; wat een lomp beest neem je mee schaam je je niet?! :x
Heb het zelf meegemaakt, soms is het even slikken. :cry: Maar je weet toch dat jij tenminste op je paard kan vertrouwen en je paard leuk vind om hoe die is niet om hoeveel prijzen hij heeft gewonnen...

Hahaha maar over het algemeen krijg je meer leuke dan niet leuke opmerkingen! Ik ben heel trots op mn lieve merensje... :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2004 5:18 pm 
Anonymous schreef:
Jaaaa het leuke is dat je gewoon hele leuke reacties krijgt als je in het bos of waar dan ook aan het rijden bent.. Zo vaak krijg je te horen van wat een mooie paarden (en vaak daarachteraan; wat zijn het eigelijk?)... :lol:

Het enige is dat je als je wedstrijden gaat rijden met je merens ook gewakend moet zijn tegen opmerkingen als; wat doe je hier je moet je paard voor de kar zetten. En; wat een lomp beest neem je mee schaam je je niet?! :x
Heb het zelf meegemaakt, soms is het even slikken. :cry: Maar je weet toch dat jij tenminste op je paard kan vertrouwen en je paard leuk vind om hoe die is niet om hoeveel prijzen hij heeft gewonnen...

Hahaha maar over het algemeen krijg je meer leuke dan niet leuke opmerkingen! Ik ben heel trots op mn lieve merensje... :)

Krijg je echt zulk commentaar? Dat meen je niet!
Nee, dat heb ik gelukkig noiit mee gemaakt.. Reken dan maar dat ik dan iets héél onaardigs terug zeg.
Ik aso? een beetje :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2004 6:02 pm 
Beheerder Website
Beheerder Website

Vroeger waren er veel meer negatieve reacties bij wedstrijden dan nu vind ik.

In 1996 heb ik bij de ponyclub meegedaan aan de Nederlandse Kampioenschappen B-dressuur. Je moest om hier te mogen rijden op selectiewedstrijden genoeg punten halen. die had ik dus. :lol:

Ik was hier aan het inrijden (als 12jarig meisje) en toen reed er een meisje op me af en vroeg wat ik hier kwam doen. Dat vond ik best erg, :cry: maar ben gewoon doorgegaan.

Uiteindelijk ben ik 30ste geworden van de 60 deelnemers in de B. De middenmoot dus. Ik was er erg trots op dat ik met mijn merens mee mocht doen en nieteens echt laatse was geworden!!! :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 1:38 pm 
Arjanne schreef:
Vroeger waren er veel meer negatieve reacties bij wedstrijden dan nu vind ik.

In 1996 heb ik bij de ponyclub meegedaan aan de Nederlandse Kampioenschappen B-dressuur. Je moest om hier te mogen rijden op selectiewedstrijden genoeg punten halen. die had ik dus. :lol:

Ik was hier aan het inrijden (als 12jarig meisje) en toen reed er een meisje op me af en vroeg wat ik hier kwam doen. Dat vond ik best erg, :cry: maar ben gewoon doorgegaan.

Uiteindelijk ben ik 30ste geworden van de 60 deelnemers in de B. De middenmoot dus. Ik was er erg trots op dat ik met mijn merens mee mocht doen en nieteens echt laatse was geworden!!! :P

Jonge meiden onder elkaar zijn best hard ja..
Wel goed dat je toch 30ste bent geworden!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2004 10:18 am 
starter
starter

Hallo,
Ik heb ook een Merens en rij geregeld concoursen met hem. Toen ik net concoursen met hem reed heb ik een keer een reactie gehad dat hij het voor de kar misschien beter zou doen, dit had met zijn uiterlijk te maken maar hij was toen ook best lastg, rende conctant de ring uit etc. Dat kwam zijn "dressuurimago"ook niet echt ten goede! In de winter is Danny een echte knuffelbeer maar in de zomer is hij heel chique! Ik vind Danny dan ook de mooiste van elk concourterrein! Ik krijg ook veel reacties op Danny, en alleen maar positieve: Mooi paard, knap dat hij het zo goed doet en natuurlijk: "is dat een Fries of een Merens?" Ik moet zeggen dat het moeilijker is om met een Merens bij de paarden mee te rijden dan bij de pony's. Ziet er toch ander uit tussen de dressuurpaarden. Danny en ik hebben ook 2 keer bij de kampioenschappen gezeten en vallen af en toe in de prijzen, dan voel ik me toch extra trots: Ja, dat ben ik, met die Merens!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2004 10:04 pm 

De jury heeft mij zelfs in het jury hokje een keer voor lul gezet!

Profiel  

Berichttitel: Jury en Merens
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 9:11 pm 
starter
starter

Shabu schreef:
De jury heeft mij zelfs in het jury hokje een keer voor lul gezet!

Vertel, je maakt me nieuwsgierig !

Margot

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 11:56 pm 

uuh nou arjanne las mij tijdens een proef voor en die jury zat met zn armen rare bewegingen te maken waar hij dus een lomp stampend paard imiteerde (is een beetje moeilijk uit te leggen als je het moet typen)... en die jury zat ook de hele tijd iets anders te doen dan naar mijn proef te kijken... k had ook zwaar lage punten die proef...

Profiel  

Berichttitel: reacties op een merens
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2004 11:20 pm 

Hai allemaal,
De reactie die ik meestal krijg is;"goh wat een mooie Fries"
Ach, ik onthoud gewoon dat ze 'em mooi vinden want dat is toch wel het belangrijkste en dan vertel ik ze gelijk dat het toch echt GEEN Fries is.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de jury zo vreemd deed bij een wedstrijd, raar hoor. Mijn Merens houdt ervan om lekkere einden door het bos te rijden (en ik ook) dus wellicht dat ik een keer aan een Endurance wedstrijd meedoe. Weet iemand of er toevallig iemand is die met een Merens Endurance rijdt?
In juni vindt er in Kootwijk een mendurance plaats dus we zijn al druk aan het oefenen om ons Merens tweespan daarvoor klaar te stomen.

Cordien

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2004 4:37 pm 

Beste meiden (er zijn hier echt alleen maar meiden),

Ik heb ook een merens, ik rijd geen wedstrijden met haar, alleen in clubverband. Ik vind haar daar eerlijk gezegd niet zo geschikt voor, maar dat kan ook aan mij liggen, ik houd niet zo van wedstrijden rijden.
Maar mijn Donna is gewoon super. Ze weet precies wat ze wil en drijft dit dan vaak een beetje door wat ik toch eigenlijk wel een mooie karaktereigenschap vind (ik denk dat ik hierover met veel mensen kan redentwisten). Ik rijd zelf onder het zadel en ik men. Het leukste van dit paard vind ik dat je er echt alles mee kan, dressuur, springen, mennen, cross en noem maar op. Ze vinden alles leuk!
Ook mankeren ze bijna nooit iets, ze zijn nooit kreupel of wat dan ook. Super gewoon, helemaal mijn paardjes!

Groetjes, Rosalie

(http://www.menverenigingflevoland.nl)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]