MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu wo jun 20, 2018 6:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2005 8:32 pm 

Hoi, ik ben mij ervan bewust dat ik hier met allemaal merens-liefhebbers praat, dus jullie zullen vast vol lof zijn over deze zwarte paardjes :D

Nou ja, toch maar de vraag of dit paardje geschikt zou zijn voor mij. Qua lengte (1,65) lijkt het me geen probleem. Ook qua interesse: ik ben in de eerste plaats een liefhebber van buitenritten, waarbij ik graag ook langere ritten wil gaan maken (dus ook dagtochten en wie weet ook nog eens een meerdaagse tocht). Daarnaast vind ik wat dressuren en springen wel leuk maar ik heb geen wedstrijdaspiraties, maar die mogelijkheid wil ik wel open hebben staan. Daarnaast lijkt het me wel leuk om in de toekomst eens in de lichtere klasse van endurance te starten (nog nooit gedaan) en trec lijkt me ook geweldig (zoals oa in Frankrijk wordt gedaan).

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, de voornaamste reden waarom ik m'n twijfels heb ligt in het feit dat ik jarenlang een 3/4 volbloedmerrie heb gereden, en dat vond ik een heerlijk paardje om te rijden. Ik hou dus wel van temperamentvolle paarden... ik ben wat bang dat ik verveelt ga raken als ik een te rustig paardje heb... Daarentegen wil ik ook spontaan zonder zadel op de rug van mijn paard kunnen klimmen en gekke dingen doen... (kon trouwens ook met mijn volbloedje)dus hij zou én voorwaarts moeten zijn én nuchter in het koppie.

De reden waarom ik wel gecharmeerd ben van een Merens ligt in het feit dat ik een liefhebber ben van donkere paaden; en mijn ouders hebben een huis in de Franse pyreneen dus daar kom ik ze weleens tegen :+

Sorry voor het lange verhaal maar: Is de merens een goede keus voor mij??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2005 9:43 pm 
*
*

Denk dat je een goede keus maakt!

De Merens is geen saaie! er zit vaak wel een kop op, waar je mee om moet kunnen gaan!

Ik vind ze voorwaarts genoeg en vind het juist leuk dat ze zeer veelzijdig zijn.

Ik scheur ook lekker door het bos en rij heel veel zonder zadel en doe ook gekke dingen met hem.

Verder qua wedstrijd ambities: hier op t forum zijn genoeg mensen die hun merens WEL in de sport uitbrengen.

Enb of je evt merens wel /niet rustig is? Tja, uitproberen denk ik he! De ene arabier is de andere niet :D

Profiel  

Berichttitel: kom langs!
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2005 10:17 pm 
**
**

Hoi!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel een beetje in jou kan vinden!
Ik reed vroeger altijd alleen maar 'wilde' paarden, hield niet van fjorden, haflingers en ja (sorry jongens) ook niet van de merens, nou ja eigenlijk was ik bevooroordeeld.
Ik kwam naast een merensfokker te wonen (in frankrijk, bij de pyreneen) en ging daar op rijden. (ik moet eerlijk toegeven in het begin dacht ik, moet ik daarop? Op zo een slome?) Dit is echter niet waar!
Je hebt veel verschillende soorten merens inderdaad zitten er echte
lieve rustige paardjes bij.
Ik heb echter ook mijn lievelingen gevonden en die zijn allemaal even pittig en heerlijk om op te rijden. Vooral buitenritten, ze gaan overal voorbij zijn lekker voorwaards en je kan overal rijden, langs ravijnen etc. ze vallen nooit!
Nou ja als ik je nog niet genoeg heb overtuigd ben je van harte welkom om als je weer eens in de pyreneen bent een rit te komen maken.
Dan zal ik er voor zorgen dat je ook merensgek word!

Groetjes Annebel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]