MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu wo okt 17, 2018 7:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2006 8:52 pm 
Voorzitter Stamboek

Hallo allemaal,

Ben vanmiddag teruggekomen van 4 dagen trainen met mijn Merens bij Tineke Bartels. Helemaal super!!!

Ik weet dat nog iemand met Merens-en regelmatig die kant op gaat, maar voor mij was het de eerste keer en een hele positieve.

Tineke doet het erg leuk en alle andere mensen die daar werken zijn ook ontzettend aardig.
Naast het lessen hebben we dinsdagavond met onze groep en een aantal medewerkers daar lekker gegeten, klaargemaakt door Imke en haar man. Heerlijk, gezellig en erg leuk!

En van groom Jorg hebben we gisterochtend professioneel vlechtles gehad. Op de site http://www.academybartels.com onder het kopje 'Nieuws' bij [u]Trainen op de Academy[/u] staat de uitleg met foto (ik ben diegene met blauwe jas in het midden en heb het touw voor mijn gezicht). Plus natuurlijk nog wat foto's van het vlechten zelf.

We kregen elke middag in een groepje van drie 1 uur les van Tineke zelf. Ik heb en moest van haar lekker pittig rijden.

Hiawatha liep super, veel beter dan thuis. Helemaal niet stug in het begin. Hij wilde gewoon lopen. Ik kon lekker schakelen en moest dinsdag zelfs vanuit stap aangalopperen. Hiawatha vond het super en werd daar zelfs wat druk van.
Eigenlijk vond Tineke dat ik een eenvoudige galopwisseling moest doen, maar toen ik erg verbaasd haar kant op kreeg nadat ik begreep dat zij toch echt mij bedoelde, moest iedereen die aan de kant stond heel hard lachen. Dus dat hebben we maar niet geprobeerd. Beetje te hoog gegrepen voor mijn B-niveau.

Helaas heb ik geen foto's gemaakt. Vergeten en daar druk geweest met alle indrukken en gesprekken met de andere gasten.
En van de gedachte om filmpjes op het forum te zetten, word ik al zenuwachtig + heb ik nog steeds een belofte staan van andere te plaatsen foto's (ben het niet vergeten, maar wel een beetje druk, druk, druk - en het komt er dus aan).

Fijne avond allemaal,

Christel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2006 9:44 pm 

Lijkt me helemaal te gek om 4 dagen lang les te krijgen van één van de proffesionals.

Kan je je daar voor inschrijven of is het op uitnodiging? (Niet dat ik daar al ervaren genoeg voor ben hoor)
Jammer dat je geen foto's hebt, maar deze ervaring pakt niemand meer van je af.

gr. nancy

Profiel  

Berichttitel: leuk zeg!
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2006 11:23 pm 
*
*

hoi christel,
lijkt me ook geweldig! en leuk ook dat hiawatta het zo lekker deed.
en kom je nog naar de hengstenpresentatie?
groetjes ceciel
jammer dat er geen foto's zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 12:08 pm 
starter
starter

Hartstikke leuk zeg. Ook die spoedcusus vlechten lijkt me heel leuk.
Nance, er zijn meerdere aanbieders die les geven voor een paar dagen op ons nivo. Met of zonder eigen paard, en eventueel met buitenritten. Schijnt ook heel erg leuk te zijn. Paar dagen varierend van een weekend tot langer, inclusief eten enzovoort.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2006 8:02 pm 
starter
starter

Wow super zeg
en fijn dat je paardje het zo goed deed
lijkt me echt een super ervaring

groetjes Hadewych

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2006 4:31 pm 

Hee leuk hee, dat lijkt me ook echt gaaf om te doen.

Emiel Voest zit daar nu toch ook bij in??

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 12:23 am 
Voorzitter Stamboek

Ik ben benaderd door de redacteuren van het stamboekblad Novelle om een uitgebreid verhaal over de Academy te schrijven. Dus de volgende editie van het enige echte Merens-Magazine in de gaten houden. Ik probeer er wat leuks van te maken. En hopelijk heeft een vriendin van mij toch nog leuke foto's gemaakt, die ik kan gebruiken.

En Marjolein, Emiel Voest komt daar wel regelmatig, maar zit niet standaard in Hooge Mierde.
Hij heeft zijn bedrijf in Ruinen verkocht en is (heb ik begrepen van zijn website) bezig met een nieuw complex in Kwadijk. Dat is een klein dorpje boven Purmerend (dus net boven Amsterdam). Volgens mij wil hij daar aankomende zomer gaan beginnen met cursussen en clinics. Schijnt nog groter en beter te worden, dan wat hij in Ruinen had opgezet.
Ben benieuwd.

Groetjes,
Christel

P.S. Ceciel, ja ik kom op 5 maart ook naar Renswoude. Het is voor mij heel makkelijk omdat het lekker dichtbij is. Ik doe met Hiawatha (voor de eerste keer) met de onderlinge dressuurwedstrijd mee. Eens kijken of hij zich ook in Renswoude tussen al die zwarte schonen wil gedragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 4:28 pm 
Wat gaaf! Leuk hoor! Ik heb net de site bekeken en het ziet er echt onwijs uit! En jeetje wat een prijzen voor 4 dagen cursus :)
Zijn er nog speciale dingen die je daar op de cursus hebt geleerd? Zijn het mooie stallen? Groetjes, Barbara

Berichttitel: gezellig
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 3:02 pm 
*
*

hoi,
leuk dat je ook komt en meedoet.
vandaar de cursus bij stal bartels;)
hopelijk gedraagd watta zich , ik hoop dat jabot dat ook doet. zul je zien zijn ze altijd braaf en dan doen we een keer aan een "wedstrijd" mee en dan gaan ze ineens de stoere kerel uithangen.
ach ja we zien wel.
groetjes ceciel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 7:26 pm 
starter
starter

Ben benieuwd naar jullie paardjes, ik kom kijken!

Groetjes
Soma

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]