MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di maart 19, 2024 7:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: wo jan 20, 2010 6:36 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Hallo
Ik ben alweer mijn vakantie aan het uitstippelen en denk dit jaar de combinatie met Bouan te maken. Ik hoorde namelijk dat er vanaf vrijdag al vanalles te doen is maar ja. Waar en wanneer?
Als iemand nog tips heeft voor mijn vakantie rondom Bouan dan hoor ik ze graag. Hoeft niet alleen maar paarden te zijn.
L-)

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 10:12 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Corinne, weet jij welke datum het is? Normaal is het de derde weekend van augustus maar dan zou het nu de 15de zijn en daar geloof ik niets van. Is het in augustus het weekend van de 22ste? Want wij willen ook gaan dit jaar. Wij zoeken altijd via internet iets leuks, dus ik kan je geen advies geven.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 1:26 pm 
Offline
Stamboekkantoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 15, 2004 10:50 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Brummen
Onze "buitenlandse correspondent" ;;) Annebel zou bij Miriam, haar buurvrouw, vragen of er al iets bekend was.
Zo gauw ze wat weet, schrijft ze het op het forum.

Af en toe naar de site van de Sherpa gaan is ook niet verkeerd, maar ja de fransen hè, niet zo snel......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 8:04 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Nee inderdaad ze zijn niet zo snel maar dat geeft ook niet want we hebben nog wel even tijd. Zou mij beter uitkomen de 15e augustus. Vorig jaar hebben we gecampeerd op een camping vlakbij en het was daar wel leuk. Er was een zwembad bij , niet zo groot maar toch voldoende om lekker te genieten. Het schijnt dat ze op de vrijdag naar die camping gaan met Merensen om nog te keuren of zoiets.
Dat doen ze dan op de jue de boules baan. Die Fransen toch....

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 3:02 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Hier dan de buitenlandse correspondent ook niet zo snel , zou ik verfransen?
Nee , dat niet heb het zo druk met verhuizen en huis verkopen vandaag 4 bezichtegingen maandag twee en dinsdag drie!
En al mensen die met de bank gaan praten die het eigenlijk wel al willen :))
Daarbij weer hard in traning met de paarden eerste wedsrtijd alweer 4 maart.

Maar goed waar het om ging:
Sorry Corinne maar bouan valt dit jaar op 20 21 22 augustus.

Tegen die tijd wonen we op een boerderij met 3 hectare grond en 4 hectare bos dus iedereen is wekom!
We wonen een uurtje bij Bouan vandaan.


Laatst bijgewerkt door Christel Welbie op zo feb 07, 2010 3:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 3:24 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Joepie........een hopelijk leuk hotelletje (le Castelet) in ax les thermes hebben we geboekt. Is ongeveer 10 tot 15 km van Bouan af. :)) We hebben er zin in.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 5:20 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Super!
Ax le Thermes is een heel leuk plaatsje!
Gaan wij altijd snowboarden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 11:26 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
We hebben ook geboekt. We gaan naar Camping Les Grottes in Alliat en daarvoor gaan we nog enkele dagen wandelen in de bergen in een plaats niet zo ver van Bouan. Vorig jaar heeft die wandeling heel veel indruk gemaakt.
Zaterdag hoop ik Annabels boerderij te kunnen bewonderen en natuurlijk haar paarden. We zijn met 4 kinderen, Hugo en ik. Zondag na Bouan gaan we huiswaarts want maandag moet ik weer thuis zijn voor andere zaken.
Heerlijk om weer naar Bouan te kunnen gaan, ik heb er ook echt weer zin in. :)

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 13, 2008 8:48 pm
Berichten: 27
Hallo, we hebben onze Frankrijk vakantie ook rond Bouan gepland, maar aangezien het voor ons de eerste keer is kan ik wel wat tips gebruiken.... Begint 't al op vrijdag of op zaterdag, zijn er leuke campings in de buurt ( we zijn een beetje van de bonnefooi..) en als je merens in " 't wild in de bergen" wil zien, waar moet je dan zijn? Alvast bedankt, en voor degenen die ook gaan; goede reis en tot ziens?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 11:01 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Wij zijn er ook vanaf vrijdag (misschien even donderdag als we er langs rijden). Het begint al op donderdag geloof ik met allerlei keuringen. Volgens mij is zondag voor het grote publiek altijd het leukste, want dan heb je veel voorstellingen en shows. In de buurt is zat te doen o.a wandelen in de bergen, grotten bezoeken enz. Je hebt er leuke plaatsjes als Foix, Aix les Thermes en vele anderen. Tevens heb je in dat gebied herinneringen aan de Katharen geschiedenis. Even googlen en je komt het allemaal tegen.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 9:04 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Zoals in de Nouvelles staat, beginnen de keuringen in de verschillende dorpen in de omgeving van en in de Pyreneeën op maandag 16 augustus.
Op woensdag 18 augustus is de hengstenkeuring op het Mérens Centre in La Bastide-de-Sérou.
Op vrijdagmiddag 20 augustus begint de keuring op de bergweide langs de weg in Bouan.
Zaterdag 20 augustus zijn de nationale keuringen (dus zeg maar een centrale keuring waarbij alle beste Mérens uit de diverse dorpen komen) en de hengstenpresentaties met diverse uitgebreide demonstraties.
Op zondag 21 augustus is er waarschijnlijk nog een keuring of de keuring van driejarige onder de man - maar dit laatste kan ook zaterdag zijn.
En natuurlijk de kampioenskeuringen met 's middags weer diverse demonstraties en de spectaculaire afdaling van de rots-bergwand met de hengsten van de fokker Fantilhou.
En de TREC-proef plus de wedstrijd-derby waaraan de deelnemers in rengalop over de bergweide galopperen.
En als laatste volgens mij de uitslag van de loting, waarbij je een veulen kan winnen (en dat laatste is in Nederland verboden).

Dit is zo ongeveer het programma en pin me dus niet vast wanneer sommige onderdelen precies zijn.

Tijdens de kampioenskeuringen hebben de dochterstamboeken allemaal een beker, die de beste Mérens van de diverse rubrieken uitgereikt krijgt (België, Italië en Nederland).

Op de site http://www.chevaldemerens.com staan de data van de plaatselijke keuringen van die hele voorgaande week in de dorpen.

Tot in Frankrijk dan maar !!!!

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 11:33 pm 
Offline
Stamboekkantoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 15, 2004 10:50 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Brummen
http://www.prelombard.com/nl/presentati ... ipar=edito

Hele leuke camping vlakbij het keuringsterrein in Bouan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 3:01 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ja inderdaad Christel dat is ong het programma zoals elk jaar :P
Ik doe niet mee dit jaar misschien alleen aan de cross O:-)
Yannick mijn oudste zoontje van negen misschien wel voor de eerste keer!
Dus ben denk ik wel aanwezig.

Ik heb het zo drk gehad met verhuizen etc en nu heb ik een gebroken en rib en gescheurt schouderblad :(
dus weet niet eens of ik al weer kan rijden dan.

Maar ik zie jullie waarschijnlijk wel!

Annebel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 7:46 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Ik ben alweer terug van mijn 10 daagse vakantie en heb de laatste dag op zaterdag Bouan nog kunnen bezoeken. Het was erg leuk weer Annabel en Nicolle gezien te hebben maar ook de heren van het Belgische Merens stamboek en Pauline. De sfeer was weer heerlijk. Mooie paarden en leuke mensen.
Helaas heeft de warmte mij die dag "gegrepen" want tegen 4 uur smiddags werd het me echt teveel. Er was geen plekje schaduw meer om alles goed te kunnen zien. De schaduw was buiten zichtafstand van het eerste terrein. Ik kan niet zo goed tegen de zon en hitte.
Gelukkig heb ik de hengsten wel nog kunnen zien. Wat een prachtige paarden zijn het toch.
Zondag moesten we terug reizen en vanwege de hitte zijn we vroeg vertrokken vanaf een hele leuke camping in Alliat. Ik moest maandagmorgen een hond ophalen die bij ons zou komen logeren. Beloofd is beloofd.
Maar ik heb een super vakantie gehad en veel kunnen wandelen in de bergen. Het was top.
Ik hoop nog iets te lezen van de anderen.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bouan 2010
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 1:45 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Corinne,

Was inderdaad erg gezellig. Zodra ik tijd heb (werk gaat voor) dan ga ik wat foto's rondsturen. Dat vind ik altijd een hele klus. Ik vond Bouan leuk maar ook wel erg langdradig omdat alles in een bak zich afspeelde in plaats van zoals vroeger in twee bakken. Het gevolg was dat het zaterdag en zondag zo erg laat werd. Ik weet dus niet of ik het nog een keer ga doen na drie keer Bouan gedaan te hebben wellicht ga ik liever bij fokkers langs met Annebel in de toekomst. Neemt niet weg dat ik genoten heb van alle contacten en vooral natuurlijk van al die verschillende merens groot en klein.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling