MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 7:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 12:02 am 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Ik zit nog steeds na te genieten van een hele leuke dag met hele leuke en diverse Mérens.
Eén ding hadden ze allemaal gemeen en dat is de zwarte kleur !!

Lekker gefotografeerd met 6 mede-fotografen en onder geweldige leiding van Arnd Bronkhorst.
Ik raad iedereen aan om bij hem een workshop of cursus te volgen. Zoveel kennis en op een leuke en goede manier overgebracht op ons.
Ik kijk na vandaag echt anders door mijn cameralens en hoop dat deze 2,5 uur ervoor zorgen dat ik mijn oogappels nog beter op de gevoelige plaat kan vastleggen.

Heel opvallend en goed in mijn oren geknoopt: eerst achtergrond en licht bepalen. Daarna komt pas het paard !!!

En met de schriktraining of obstakeltraining heb ik helaas bevestigd gekregen dat mijn Mérens al die obstakels heel eng vond en dat hij daarin niet makkelijk over te halen was om ons toch te volgen over, door en onder spannende dingen door.
Met recht een schriktraining. Want niet alleen van schrikken van de enge voorwerpen, maar ook heel hard schrikken als er opeens een groene krokodil voorbij kwam (ik miste eigenlijk wel de paarse variant :-) ), of een ander paard met iets te veel herrie van een bruggetje af stapte.
De vreemde omgeving was al spannend genoeg.
Wel ontdekt dat hij prima als fotomodel door het leven kan en door het volgen van de fotografieworkshop zal dat na vandaag geen probleem zijn :-)

Ik wil iedereen - de trainers, de deelnemers, de locatie - heel hartelijk bedanken voor deze gezellige dag.

Helaas wat minder dat er ook tijdens een super moment, meteen weer duidelijk werd dat paardrijden niet altijd zonder risico is. En helaas dus een deelnemer naar het ziekenhuis, waar een vervelende breuk in het sleutelbeen werd geconstateerd.
Erg jammer van deze mooie dag, maar ook dat kan gebeuren als je heel veel plezier hebt.
Beterschap en hopelijk snel weer te paard of moet ik eigenlijk zeggen "op de Mérens" !!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 12:36 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hi Christel wat een leuk verslag van de dag. Beterschap voor de ongelukkige.
Fijn dat het verder goed gegaan is en dat het leuk was.
En ach, wat betekent goed tegen schrik training kunnen? Van de twee hebben wij er hier ook ééntje die daar nooit goed in zal worden. Maar buiten is ze zo gaaf om te rijden en ook dressuurmatig kan ze zo verschrikkelijk veel. Dat zie je vaak bij die wat sensibele paardjes dat ieder nadeel ook weer een voordeel kent. Onze bom proof paardje zal nooit die sensibiliteit en plezier aan de verfijnde dressuur beleven als onze hittepetit. En wil ik echt een hele relaxte rit zonder risico op enig incident of ik heb een beginner bij me, dan pakken we ons braaf en fijn Heertje die echt niet gauw van iets schrikt.
Ben benieuwd om andere verslagen te lezen van de dag van gisteren, want ook al wonen we nu in Frankrijk we blijven ook NL volgen hoor.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 10:55 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Inderdaad heel leuk om te lezen allemaal en genoten van de superleuke foto's van Daisy.
Zo heb ik toch een beetje kunnen meegenieten ondanks het feit dat ik er helaas gisteren niet bij kon zijn.
Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe Mitxa het gedaan zou hebben met de schriktraining.....
Maar wellicht ga ik dat ooit nog eens meemaken......

Nogmaals dank voor het leuke verslag Christel.

PS: Beterschap voor de pechvogel!

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 10:39 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Wat super dat het allemaal zo leuk en leerzaam was. Daar doe je het uiteindelijk voor.
Altijd leuk om te zien hoe de verschillende paarden reageren met een schriktraining, de nieuwe omgeving is soms al genoeg voor heftige reacties haha.

Heel veel beterschap voor de ongelukkig.

Volgende keer ben ik erbij!!

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling