MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: koetsiersbewijs gehaald!
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 1:48 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
20 juli jl, heb ik mijn koetsiersbewijs gehaald

ik was met school al een tijdje bezig met het mennen, maar nadat ik een paar maanden terug met paard en wagen in de sloot was gekomen, en daarbij erg bont en blauw was, waarbij ik de dag daarna mijn bed uit moest kruipen, had ik toch de bibbers in de benen. ik twijfelde daarom erg of ik uberhaud nog wel op de wagen wilde gaan zitten. via de manege kregen wij een aanbieding (wij= nog 2 andere klasgenoten) om halverwege de cursus in te stromen. ik heb het toen maar toch gedaan, ik wil verder in de paarden, en dan moet je dus ook zoveel mogelijk papiertjes op zak hebben vind ik.

we hebben een aantal lessen gehad, en ik werd steeds zekerder. op mijn werk in drenthe was er een vrouw die mij ook nog mee nam om te mennen (waarbij we dus ook weer bijna in de sloot lagen haha, paard schrok van grote rechtopstaande oranje rubberboot)

dus vorige week mijn examen gedaan, 5 foutjes op de theorie, maar nu moet ook eerlijk bekennen dat ik niet zo fantiek was met leren, omdat ik op mijn werk van smorgens vroeg tot s'avonds laat bezig ben met de paarden, smorgens stal doen, smiddags aantal rijden en daarna les geven. en je mocht 7 foutjes hebben dus ik was tevreden.
het practijkgedeelte werd lastig gemaakt door het paard dat voor de wagen liep. we hadden een halflinger (waarmee ik overigens wel mijn lessen heb gedaan) die normaal op een ijzeren liverpool stang liep. maar we hadden nu een leen tuig waar een rubberen bit in hing. hij was niet te houden. als een bezetene draafde hij door de wijk heen. ik heb snel wat wendingen met 1 hand gedaan, keertwending etc, en was o zo blij dat het voorbij was, mijn handen helemaal verkrampt. zelfs de examinator was het met mij eens, die zag hoeveel moeite ik deed om hem rustig te houden. bij ander meisje, moest examinator zelfs ingrijpen, hij was echt nauwelijks te houden.

maar uiteindelijk zijn we toch bijna allemaal geslaagd, ook het meisje waarbij moest worden ingegrepen.

op mijn werk zal ik af en toe nog eens met de kar weg gaan, maar ik ben niet zo'n menner, dus fantiek zal het niet worden.

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 10:13 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Gefeliciteerd Daphne super goed van je!!

Dat is ook echt mijn nachtmerrie om met paard en wagen om te vallen of een ander ongeluk te krijgen, helemaal na dat ongeluk in hardenberg toen :?
Kan me voorstellen dat je er nog goed de schrik van in had zitten en dat je lichtelijk gespannen was.
Dan ook nog met 't bit anders pfffff, het zat je niet mee zeg. Maar ondanks dat toch gehaald, nou weer een papiertje erbij :D

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 03, 2008 6:00 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Super zeg Daphne!
Gefeliciteerd!
Ik ben net als jou ook geen menner alleen met Orion!
Maar waarom werd het paard nu opeens anders opgetuigd dan?

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling