MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 9:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 1:04 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Over een week of drie gaat myrna een weekje naar iemand die haar voor de wagen gaat zetten. o:|
Myrna heeft het bij de vorige eigenaar altijd gedaan(enkel en bubbelspan), dus we hopen dat ze nog weet hoe het moet.
Eerst zal hij met haar gaan slepen en als ze zich alles weer herinnert, zal hij haar gaan inspannen.

Vervolgens bekijkt hij of ze veilig voor de wagen loopt en als dat het geval is, dan wil hij me leren mennen. Ook heeft hij er (door zijn ervaring)kijk op of wij samen ook een goede combinatie zijn als ze voor de wagen loopt. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat we zonder ongelukken hier samen van gaan genieten.
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met mennen, wellicht dat ik het uiteindelijk niet zo leuk vind.

Ik ben heel benieuwd of ze het nog een beetje weet en hoe ik het vind. Ik zal jullie op de hoogte houden als het zover is!

Groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 6:31 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Spannend Eva o:|

Myrna kan het zich vast wel herinneren, vond ze het lopen voor de kar toen ook leuk? Vaak is het wel zo als je paard er lol aan heeft dan heb je dat zelf ook al snel. Maarja het is natuurlijk wel afwachten hoe je het zelf gaat vinden, zelf vind ik 't altijd lijken alsof het zo hard gaat :-t

Nou hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd. =D>

Groetjes

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 8:37 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
oe spannend!

Misschien geruststellend voor je: Toen igora bij ons kwam was ze een aantal jaren niet gereden of aangespannen, daarvoor had ze dit allebei veel gedaan, zelfs na al die tijd kon ik opstappen en wegrijden en ook het slepen/mennen ging zonder problemen alsof ze er gister nog had voor gestaan.
Komt vast goed!

Succes!!

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 10:01 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Wat leuk Eva. Succes. Enne ze zal het zeker niet verleerd zijn. Toen ik Hercule na twee jaar niet voor de wagen weer inspande (met pijn in mijn buik) liep hij zo gaaf voor de wagen alsof hij wilde zeggen: "aan mij zal het niet liggen baas maar kunnen we dit niet vaker doen?" Hij liep geen stap verkeerd :)) . Dat gun ik jou en Myrna ook. Hou ons op de hoogte en als het lukt foto's maken en plaatsen hé. Groeten!

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 12:50 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Oh wat spannend zeg. Erg leuk als er weer een merens menner bij komt.

Van wat ik ook zo om me heen hoor is dat de paarden die voor de wagen hebben gelopen het meestal wel onthouden en dus niet verleren. Weet je of ze het toen ook leuk vond en of er geen nare gebeurtenissen gebeurt zijn?
Nirvana vindt het in het bos voor de kar het leukste wat er bestaat.

Ik ben benieuwd. Ik hoop ook zeker dat jij het ook leuk gaat vinden.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 1:20 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Hoi hoi,

Ik weet niet zeker of er ooit iets raars gebeurd is toen ze voor de wagen liep. Maar de vorige eigenaar mende alleen maar met haar en deed niets met haar onder het zadel. Ik verwacht dus dat ze goed ingespannen is geweest. Nog even geduld hebben en zodra ik de eerste ervaringen heb opgedaan, dan volgt er natuurlijk een verslagje (en foto's) <):)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 1:50 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Komt vast goed, eenmaal zoiets geleerd verleren ze dat niet zo snel meer. Een paard kun je tenslotte ook rustig een tijd stil zetten zonder dat hij het 'verleerd' is. Ze zullen niet zo soepeltjes zijn als wanneer vol in training en niet meer zo netjes strak aan de hulpen als wanneer het dagelijks gebeurd, maar ik denk niet dat ze 'opnieuw' beleerd hoeft te worden.
Alvast véél plezier.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2009 10:15 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Myrna staat nu op de trainingsstal en het gaat geweldig goed. Ze doet heel braaf wat ze moet doen en zet geen stap verkeerd. Ik denk bijna dat ze zelfs nog braver is dan onder het zadel. Deze week ga ik een paar keer mee op de bok de weg op, dus dat is wel spannend, maar ik heb er heel veel zin in.
Ik zal kijken of het lukt om foto's te maken, dan volgen die binnenkort.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 9:50 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Myrna heeft vanaf maandag voor de wagen gelopen op de openbare weg. Myrna doet het allemaal heel braaf, Myrna trekt heel gewillig en is totaal niet lui, hoe zwaarder hoe beter zou je haast kunnen zeggen. Maar wij zijn samen geen combinatie als zij voor de wagen loopt.


Laatst bijgewerkt door Eva R op vr sep 18, 2009 8:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 11:00 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Natuurlijk hartstikke jammer, maar wel goed dat je inziet dat jullie geen combinatie zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje en meestal heb ik het idee dat je over aangespannen rijden best vaak over heftige ongelukken hoort.

Ze kent het iig en wie weet dat je het in de toekomst nogmaals een keer kan proberen :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 11:36 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hee Eva,

Wel leuk in ieder geval dat Myrna voor de kar kan lopen. Dan wel weer jammer dat ze snel gespannen is, ik denk dan ook dat het een verstandige beslissing is om zelf niet met haar op pad te gaan. Net zoals Lucia zegt, die ongelukken met paard & wagen zijn voor mijn gevoel ook altijd heftiger.

Nou je kan in ieder geval lekkere ritten met haar maken toch?

Geef haar maar even een kroel van Quinoa ;;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Myrna voor de wagen?
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2009 12:35 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hée Eva, jammer dat je zelf niet kunt gaan mennen. Wel goed je besluit. Ik heb hetzelfde besloten met Polie want zij kan soms ook te heftig reageren op een futiliteit. Voor de wagen vind ik het te moeilijk om beiden goed in het gareel te houden (letterlijk), onder het zadel heb ik meer ervaring en kan ik dat gemakkelijk. Dus ik snap je besluit heel goed en vind het ook heel verstandig. Omdat ik het toch belangrijk vind dat ook Polie elk jaar voor de wagen loopt breng ik haar ieder jaar (samen met Hercule), als wij met vakantie zijn, naar een ervaren mennen die dan met beiden ment. Hebben de paardjes afwisseling van het werk en kan ik met een gerust hard op vakantie. :)) Dat zou je ook nog voor Myrna kunnen doen omdat ze graag voor de wagen loopt. Hopelijk gauw tot ziens en groeten.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling