MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di jul 17, 2018 7:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aangespannen
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 2:10 pm 

HoiHoi!

Zijn er helemaal geen Merens-mensen die aangespannen rijden?
Waarom niet? Deze paarden zijn juist zo veelzijdig!

Met Wopper ben ik vorig voorjaar begonnen met mennen. Het is wel leuk hoor, maar ik moet toegeven dat mijn hart meer bij het dressuren ligt.
Als ik er bovenop zit voelt het op de een of andere manier toch 'veiliger' dan dat ik erachter zit. (Hiermee bedoel ik niet m'n eigen veiligheid, maar die van Wopke.) Als je er bovenop zit heb je nog je benen erbij en kan je snel(ler) reageren, maar volgens mijn pa is dat onzin. Het is dat hij me geholpen heeft met het beleren, anders was ik er nooit aan begonnen (heb ik helemaal geen verstand van).

Groetjes Claudia

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 4:54 pm 
starter
starter

Ik wil Laresse volgend jaar voor de kar beleren. Lijkt me wel leuk, maar ik heb zelf ook eigenlijk geen menervaring. Dus volgend jaar hoop ik hier wel te kunnen reageren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 9:24 pm 
*
*

Hoi,

Afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik heb, wil ik Andor ook beleren. Ik heb een knalrode kar, helemaal zelf gerestaureerd, die heb ik voor mijn Haffie gekocht.

Maarja,
nu is Andor al een grote jongen en moet er ook aan geloven. Maar wel pas in het voorjaar, want we hebben geen bak, en dan kan ik als het droog is op het land oefenen.

Groet,

Hester

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 29, 2004 2:10 am 
Beheerder Website
Beheerder Website

Onze paardjes lopen in een en tweespan!

Heel veel rijden ook aangespannen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 29, 2004 2:23 pm 

Ik rijd ook aangespannen met Donna. Mijn oom heeft ook een merens en samen met mijn vader zijn we lid van de menvereniging, http://www.menverenigingflevoland.nl
Ik vind aangespannen rijden erg leuk om te doen. Ik ga weleens samen met een vriendin naar het bos en dan zijn we hele middagen weg. Maar mijn hart ligt toch wel bij onder het zadel rijden. Maar deze twee disicplines zijn goed met elkaar te combineren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2004 1:32 pm 

HoiHoi!

Leuk om te lezen dat er toch menners onder ons zijn! Degenen die er nog aan gaan beginnen...

Veel succes met het beleren!

Het is heel leuk voor de afwisseling, zowel voor jezelf als voor je paard. Daarbij moet ik zeggen, ik heb meer respect gekregen voor menners. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar er komt zoveel meer bij kijken dan gewone 'paardrijders' denken.

Groetjes Clau

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2004 5:05 pm 

Wij rijden ook aangespannen enkel en 2 span.
Geven ook menlessen en Agile loopt regelmatig een menexamen.
Doen ook bruiloften en kinderfeestjes en optochteb bv. Sinterklaas
We rijden minimaal 2 x per week aangespannen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 3:55 pm 
starter
starter

Quidam heeft ook Heritie al voor de wagen gehad.Dat ging prima,hij is nergens bang voor alleen drempeltjes die kent hij nog niet echt.Dan blijft hij dus als een ezel stilstaan tot hij er van overtuigd is dat ze niets doen en loopt dan weer verder.Ik wil hem in ieder geval voor de wagen blijven laten lopen en ik hoop dat ik het over een tijd ook zelf kan.Ik bedoel Merensen horen eigenlijk ook voor de wagen te lopen,ze zijn heel veelzijdig en dat trok me ook aan in het ras.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 6:30 pm 

Wopper schreef:
HoiHoi!

Daarbij moet ik zeggen, ik heb meer respect gekregen voor menners. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar er komt zoveel meer bij kijken dan gewone 'paardrijders' denken.

Groetjes Clau

Ja mennen ziet er makkelijk uit, maar elke keer weer mis ik mijn benen ontzettend :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 6:42 pm 
Beheerder Website
Beheerder Website

Zelf ben ik niet zo'n fan van het aangespannen rijden. Ik zit er liever op dan heb ik voor mn gevoel toch meer te vertellen. Maarjah dat is voor iedereen verschillend...

Ik heb wel mijn koetsiersbewijs gehaald toen ik 11 was ofzo... maar nu bak ik er weinig van. Ja kan het alleen nog op z'n JBF (Jan Boeren Fluitjes), het achenbach ben ik verleerd :lol:

Profiel  

Berichttitel: d'r op of er achter
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 7:01 pm 

Nee hoor Arjanne je gevoel is goed. Als je niet veel aangespannen rijd lijkt het of je geen gevoel met je paard hebt.
Dat had ik in het begin ook heel erg.
Je gaat dan ook erg naar voren zitten om dichter bij je paard te zijn.
Maar ik heb geleerd dat als je erachter zit ook genoeg te vertellen hebt.
Je moet wel rekening houden met andere dingen. Zoals lengte, is handig als je een hoek om moet.
Silvia heeft afgelopen zondag haar eerste menervaring gehad met Agile.
Ze had heel veel kramp in d'r handen, het is ff wennen natuurlijk, maar ik denk dat het wel goed komt met haar.

Profiel  

Berichttitel: aangespannen rijden
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2004 10:07 pm 

Hai,
Ook wij rijden zowel aangespannen als onder de man met onze Merensen.
Heb nog geen Koetsiersbewijs maar in het voorjaar gaan we lessen dus dat belooft wat. Veelzijdig als de Merens is, vinden ze het heerlijk om regelmatig lekker voor de koets te werken.
Cordien

Profiel  

Berichttitel: Re: aangespannen rijden
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2004 1:36 pm 
Zelf ben ik ook niet zo´n fan van aangespannen rijden. Ik heb wel mijn koetsiersbewijs, maar ik rij misschien 2x per jaar aangespannen... Mijn vriend doet het wel veel. Vooral ´s zomers rijdt hij bijna dagelijks aangespannen.

Berichttitel: mennen
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2004 11:39 am 
Jizza heeft al wel veel voor de marratonwagen gelopen, wat ze, heb ik gehoord erg leuk vind.
Zelf heb ik dat nog niet met haar gedaan omdat ik geen kar/wagen en tuig heb. De aanschaf is dan toch vrij duur dus zal het nog wel even duren voor ik dit met haar ga doen. Zelf heb ik vorig jaar mijn men en koetsiersbewijs gehaald met een fjord voor de kar. Zelf vind ik het erg leuk om te doen dus ze zal er wel aan moeten geloven, maar voorlopig zal ik het even houden bij het westernrijden en freestyl.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]