MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 10:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:46 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Wat een dag, ik zit nog steeds met een glimlach op mijn gezicht! Fleur is nogal een zeikerd met alleen op pad gaan. Tot voor kort konden we amper in het bos rijden omdat ze nogal spastisch deed. Beetje bij beetje getraind om alleen weg te gaan. Eerst een klein rondje, later reden we steeds verder naar achteren.

En in KWB kwam de ultieme test, alleen 35 km op pad. Vreemd terrein, een ontzettend hengstige merrie en slecht weer voorspeld.. Ik ging er blanco heen, we zouden wel zien hoever we zouden komen. :roll:

Maar wat hebben we genoten! Ze is geen 1x omgedraaid en ik heb geeneen punt gehad waar ze echt niet meer verder wilde! Ik kon onderweg alleen maar tegen haar zeggen hoe knap ik haar wel niet vond en dat ze zo braaf was. Haar oortjes gingen steeds verder naar voren staan. :+:

Even een beetje instappen op het parkeerveld, het was eindelijk droog.
Afbeelding

Klaar voor de start
Afbeelding

Na het zand even afkoelen...
Afbeelding

Ze keek haar ogen uit.
Afbeelding

Na het zand lekker gaan stappen, ze was erg ontspannen en we genoten heerlijk met zijn tweeën! 1 km voor de PA eraf gegaan en toen ging ze even rustig plassen. Bij de PA niet gelijk aangeboden, ze zit al gauw te hoog met haar HR. Na 6 minuten aangeboden, maar terwijl er geteld werd kwam er een ontzettend eng stuiterend fietskarretje voorbij. Haar HR vloog omhoog, dus maar weer even gewacht, hij was op het moment van tellen 60 maar liep dus wel errug snel op. Later, toen ik haar echt moest aanbieden was hij netjes 48.

Door het enge fietskarretje ging nog wakkerder kijken.
Afbeelding
Afbeelding

En weer op pad.
Afbeelding

Volgende groompunt even de tijd genomen en haar een beetje laten drinken,eten en wat gekoeld.
Afbeelding

Beetje slobber eten.
Afbeelding

Toen nog het laatste stukje heerlijk gereden, ik vond het een ontzettend gave route! Laatste groompunt nog wat gekoeld en toen weer gaan stappen. Een klein stukje ernaast gewandeld, maar ze liep mij te snel, dus er maar weer op geklommen.

Bij de finish aangekomen, 3 uur en 41 minuten later waren we bij de finish. Ik was een beetje zenuwachtig tijdens het aanbieden, want haar HR is eigenlijk altijd te hoog bij de finish, maar nu was hij 60!! Jeej! Voor het eerst geen 1 keer hoeven wachten omdat ze te hoog zat. En binnen de tijd volgens mij, dus toch mooi 3 puntjes gehaald!

Na de finish eindelijk wat drinken.
Afbeelding

Nakeuring was ook alles goed, HR van 52. Vond hem wel wat hoog, maar ze waren ook aan het vegen met de veegmachine en er kwam een soort trekker voorbij. Maar, goed is goed!

Ik ben trots op mijn merrie! :+:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 10:55 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Gefeliciteerd met de goede resultaten!!! Leuke foto's erbij! Wat een allert paardje heb je :)

Nu ik dit zo lees begint het bij mij ook weer echt te kriebelen om snel weer mee te doen.
Maar eerst maar eens morgen afwachten wat de resultaten zijn van de scopie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 12:20 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hee Daisy,

Wat ontzettend goed van jullie. Zowiezo dat het je gelukt is om uiteindelijk goed alleen te kunnen rijden en dan zoiets..... echt super!!

Prachtige foto's ook zeg, dat geel staat haar goed, volgens mij had ze er echt heel veel lol in :D
Waar was het precies deze rit?

Nou dit beloofd wat voor de toekomst ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 8:42 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Ik moet ook zeggen, wat erg goed van jullie ! gefeliciteerd


En ook prachtige foto's dat geel staat haar erg goed.

Dat je kunt rijden met z'n bitje Hermoso had ik niet gehouden met z'n bit die is veel te sterk daar voor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 12:31 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Ben ook zo blij dat het toch gelukt is. Ik vertrouw haar na deze dag echt voor 100%!

Ja leuk he, het is echt verslavend. Al was Fleur echt wel moe gister, ze heeft nu zowiezo even lekker vakantie! We hebben de rest van het jaar geen wedstrijden meer. We gaan thuis de omgeving eens alleen verkennen!

Tja, mooi geel is niet lelijk! :roll:

Het bitje, ik was nog aan het twijfelen om hem uit te doen halverwege. Maar ik bedacht me dat dat misschien teveel van het goede zou zijn geweest! ;) Volgende keer maar bitloos! Thuis rijden we wel alleen maar bitloos buiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 12:51 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Daisy,

Jij geniet nog glimlachend na..........ik heb je verhaal glimlachend gelezen. Wat een leuk verhaal met mooie foto's. Super die Merens van je....en ach zo zie je maar dat fiepen vanzelf minder kan worden door gewoon door te zetten :D Groetjes en nog veel plezier met je super merrie!

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 06, 2008 12:07 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Beetje late reactie maar wat heerlijk!
Fijn dat jullie r allebei zo een lol in hebben!
Ik zit er ook steeds meer over te denken om misschien endurance te gaan rijden lijkt me ontzettend leuk!
Maar ja dan moet ik helemaal omswittsen (schrijf je niet zo he!)
Nou ja ik word zelf ook helemaal enthousiast als ik je verhaal lees goed hoor!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 07, 2008 10:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 10:42 pm
Berichten: 28
Super zeg! helemaal goed. hoelang moet je trainen om die 35 km op een goede manier te kunnen halen?
in het bos zal het wel fijn zijn...kom je ook door bebouwing of dorpskernen?
en mag je niet bitloos rijden? (ik train Paris nu om met Hackamore om te gaan).
mijn dochter wil ook endurance gaan rijden. dus ik heb hier best veel vragen over.
leuke foto's gemaakt; zeker leuk met die attente oortjes erop....!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2008 12:19 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Super hoor van jullie twee! Zowel jij als je mooi paard groeien in zelfvertrouwen en dat is goed. Had je een aantal maanden geleden gedacht dat je nu al 35 km. alleen zou rijden? Zoals ik je verhaal lees vind ik het echt een compliment waard. Het gebied op die foto's zag er fantastisch uit. Ik hoop dat je in de toekomst bitloos verder kan, ben benieuwd dus hou ons op de hoogte!

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling