[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
MerensForum.nl • Toon onderwerp - Alleen het vastzetten nog!

MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di apr 16, 2024 8:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 1:55 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Hai allemaal,

Even een vraag over vastzetten, want daar blijf ik mee klungelen.
Sebastian doet het prima. Is nu 2 jaar en 5 maanden. Doet alles goed, heeft inmiddels hoofdstel en bit op, hoeven geven gaat prima en we doen wat werken aan de hand. Wijken voor druk gaat steeds beter, we lopen een stukje langs de straat en hij draaft op commando aan de hand.
Maar.........waar ik mee blijf tobben is het vastzetten en dat is mijn eigen schuld. Ik vind het eng, en dus Sebas ook want volgens mij voelt hij dat. Fout dus, weet ik.
Ik had eerst een stal tot mijn beschikking hier waar ik hem 2 zijdig kon vastzetten en dat ging goed, dat deed ik een minuut of 5, maar ik bleef er wel bij, want hij is een keer gaan hangen. Die stal heb ik nu niet meer, dus wil ik hem buiten aan de muur gewoon kunnen vastzetten. Naar een muur kijken is geen bal aan als je jong bent en ongeduldig, dus ik laat er iemand bij staan die hem vast houdt met het halstertouw door de ring aasn de muur. Hij kan 'm dan laten vieren als Sebas erg trekt, maar voor mijn gevoel krijgt Sebas dan nooit door dat vast, vast is!
De een zegt gewoon neer zetten, weggaan en na 10- minuten terug komen, de ander is voorzichtiger. Als hij hangt en zijn halster knapt en hij valt achterover is de ramp niet te overzien, wil ik NIET. Of, gaat het vanzelf beter als hij weer wat ouder wordt en maak ik er nu geen probleem van. Vanochtend hield iemand hem gewoon vast in de bak en daar kon ik alles doen en hij blijft dan heel braaf staan.
Hoe doen jullie dat met jullie jonge paarden?????

Heel graag advies! Karin

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 1:59 pm 
Offline
Stamboekkantoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 15, 2004 10:50 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Brummen
Je kunt het ook met een halsband voor koeien proberen, nou die trekt hij echt niet stuk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 6:58 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 05, 2005 8:04 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi!

Wij zetten de paarden altijd met hun halstertouw aan een strotouwtje vast (kort strotouwtje vastmaken daar waar je normaal je halstertouw aan vastmaakt). Je halstertouw dus door dat strotouwtje halen om vast te zetten. Als een paard dan gaat hangen, breekt alleen het strotouwtje en zijn je spullen niet kapot en je paard mankeert ook niks omdat het geknoopte strotouwtje vrij snel breekt. Ik heb het van de smid geleerd en het werkt super.

Succes!

Soma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 9:56 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 6:48 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Ik heb ook goede ervaringen met het stro-touwtje, quinoa heeft daarmee een paar keer gehangen maar het touw knapte niet eens dus dat viel mee :) .
Het is wel zo dat hoe korter je 'm zet hoe beter, zo kan je paard zo min mogelijk lichaamsgewicht in de strijdt zetten en vaak stoppen ze dan ook sneller met hangen is mijn ervaring.

Maar persoonlijk vind ik 5 minuten voor een paard van 2,5 jaar oud best wel kort. In 5 minuten tijd kan je niet je hele paard borstelen, hoefjes doen, opzadelen etc. ik vind persoonlijk dat een paard van 2,5 jaar oud dat wel al moet kunnen. Maar goed doe 't vooral niet te gehaast, je kan het beter elke keer goed afsluiten dan dat het elke keer mis gaat.
Wat heel goed helpt (doe ik ook altijd bij quinoa met bekappen) gewoon een hooinet voor z'n neus hangen, dan heeft ie wat te doen en verliest minder snel z'n geduld ;)

In ieder geval veel succes :D

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 7:38 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Dank je wel voor jullie goede adviezen. Het ligt gewoon aan mij hoor. In de bak en overal kan ik alles met hem, het is echt een scheet. Maar aan de muur, dan wil ie om en rond kijken. T'is allemaal ook nog wel vreemd voor hem buiten aan de muur.
Ik denk dat ik maar weer gewoon van voor af aan begin. Aan de muur. Iemand erbij en touw vasthouden, totdat de plaats en het ritueel wat meer bekend is. Dan het strotouw idee! Goed plan! Dan moet het toch een keer lukken! Ik moet zelf ook niet teveel spoken zien. Ik ben helemaal niet bang uitgevallen en zeker niet voor mezelf, maar ik moet er niet aan denken dat ie achteroverklapt hier op het harde. Ik ben dus gewoon een beetje zuinig op hem, maar ben het met Marjolein eens, dat moet ie nou wel een keer kunnen! :D

gr Karin

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 7:47 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Met Polie het vastzetten langszaam opgebouwd aan de container en in de poetsplaats. In het begin altijd iemand voor haar gezet die haar vasthield. Daarna iemand voor haar gezet toen ze vaststond die gelijk het halstertouw kon losmaken door een ruk aan het touw te geven (paniekknoop die zo los getrokken kan worden).
Nog steeds staat Hercule het verste weg vastgebonden aan de container en heb ik Polie binnen handbereik zodat ik er snel bij ben en met een ruk haar los kan trekken. Het vastzetten aan de container is geen enkel probleem meer.
In de poetsplaats eerst haar vast laten houden en laten eten uit de bak, toen dat goed ging (want wat vond ze het eng) pas voor zichtig gaan afspuiten terwijl ze vastgehouden werd. Daarna laten eten. Een stapje verder haar vastgezet met paniekknopen links en rechts, die gelijk losgemaakt kunnen worden door een rukje aan het halstertouw te geven terwijl er iemand voor staat. Op dit moment (van de week voor het eerst) kan ik haar helemaal afspuiten terwijl ze vast staat in de wasplaats zonder dat iemand er voor staat. Er is weinig meer aan de hand. Knappe merrie :D Onze wasplaats vond ze heel eng vanwege stellage die piept en boven haar hangt. Ik geloof heel erg in de weg van geleidelijkheid en dat het paard steeds nieuwe dingen durft te doen omdat hij zijn baasje vertrouwt. Af en toe doorpakken en streng wezen hoort daar ook bij, maar dat voel je zelf aan.
O ja, Hercule vond en vindt niets engs. Dus voor ons is Polie ook een nieuwe leuke ervaring. Maar ook Polie wordt meer en meer een echte relaxte merens die gelukkig nog niets naars heeft meegemaakt (je moet ook een beetje geluk hebben).

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 11:23 am 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ik ben dan misschien wat minder voorzichtig maar ik heb nog nooit problemen gehad.
Ik heb het niet zo op een strotouwtje reden:Het paard trekt zich inderdaad zo los en zal het de volgende keer weer doen makkelijk ik hang en ben vrij!
Ik ben meer van vastmaken en kijken wat er gebeurt als je paard vertrouwen heeft in jou en gewent is aan de druk als je hem meeneemt etc. dan is er niet vaak een probleem.
En als hij een keer goed hangt en merkt dat hij niet loskomt is het vaak ok en gebeurt het niet meer.
Polie heeft hier trouwens altijd vastgestaan en dat is nooit een probleem geweest!

Succes Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 1:42 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 16, 2006 9:06 am
Berichten: 144
Woonplaats: kruisland
ook ik zet ze eigenlijk altijd gewoon vast, en kijk was er gebeurd, over het algemeen is er niets aan de hand. heb het maar paar keer meegemaakt dat ze wilde gaan hangen maar eigenlijk heb ik dat gelijk afgestraft door tik op de bil te geven waardoor ze weer vooruit gingen en om eerlijk te zijn lijkt het mij ook makkelijkste om het zo te doen, gewoon vastzetten en te kinderachtig ermee wat dat betreft. ik zie het op het werk waar ik nu werk (dressuurstal) daar zijn ze ook soms te voorzichtig en daar profiteren ze dan van. en krijg je als ze groter zijn ook meer problemen mee. goed dat zijn paarden en echt vaak hoog in het bloed maar toch. terwijl als ik een jong paard daar meeneem naar de poestplaast zet ik het neer en ga aan de slag, zonder dat iemand erbij staat en zonder problemen. terwijl als ze het voorzichtig doen en opbouwen en met 2 mensen ze vaak wel problemen hebben en ze niet stil staan enz.

hoe gaat het nu met vastzetten van sebastiaan?

_________________
groetjes chantal en een kopstoot van rocaille


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 4:41 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ben ik het helamaal mee eens Chantal,
Ik werk trouwens veel met b;oedpaarden en daar ga ik precies hetzelfde mee om ik den kdat het hem daar vooral in zit een paard voelt reuzegoed aan wie ze voor zich hebben.
Ik ben op het moment een engels volbloedmerrietje van vijf aan het inrijden een heel heet beestje.
De eigenaaresse kwam van de week kijken en ik loop naar het paard doe halster om en zet haar vast.
Haar monbd viel bijna open, zet jue haar vast?!
Blijkt dat ze dat nooit heeft gekunt omdat ze altijd ging hangen.
De eerste keer deed ze dat inderdaad flink waarbij ik aan kwam stuiven en riep doe niet zo raar joh mafkees of zoiets, ze hield op en keek mij daarop weer raar aan en daarna heeft ze het nooit weer gedaan.
Dit wiul natuurliojk niet zeggen dat de volgende keer dat haar baas haar weer vast zet ze het niet doet!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2008 8:54 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Ter verduidelijking: Polie heeft geen moeite met vastzetten meer en in het begin alléén op twee plaatsen: 1. de container en 2. de wasplaats (poetsplaats is nooit een probleem geweest). De container vond ze eng vanwege het harde geluid van de mensen in de container en het gedoe in het kastje, ze vertoonde vluchtgedrag; de wasplaats vond ze eng vanwege het tikkende apparaat dat boven haar hoofd hangt, ze liet rollende angst ogen zien en begon wat te stuiteren op de plek. Zeer snel was ze gewend met wat extra aandacht, ik heb gewoon geen risico genomen.
Ik denk zelf dat de overgang van paarden van Frankrijk naar NL veel groter is als wij denken en we zijn gelukkig dat het met Polie zo goed is gegaan, dankzij de training van Annebel. Alles is anders waardoor de paardjes misschien wat jonger reageren hier als we daar van ze gewend zijn. Polie is nu meer en meer een echte relaxte merens aan het worden en wij vinden haar geweldig. Ik laat nu ook kinderen (14 jaar) met haar omgaan zonder dat ik daarbij ben want dat gaat gewoon goed en die binden haar ook overal vast. Polie is al aardig gewend in en aan NL.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2008 9:02 am 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Gelukkig maar en wat ik schreef was ook niet op jou bedoelt hoor!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2008 11:19 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Hoe gaat het nu met vastzetten? Snapt hij het al een beetje? Ben benieuwd!

Ik heb dan zelf wel geen jong paard meer, maar mijn beste vriendin wel waardoor ik er wel regematig mee in aanraking kom. Zij is wat meer in handen geweest denk ik als Sebastiaan, die heeft natuurlijk een jaar lang op het land tussen zijn vrienden gestaan.
We hebben haar eigenlijk al snel vast gezet en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ze is best koel in haar koppie, zelf als het touw per ongeluk tussen haar benen of over haar oren zit blijft ze heel koel staan. In het begin hebben we haar gewoon bij de ring gezet, dan 1x eromheen en dan werd het uiteinde vastgehouden door een persoon. Maar dat was echt uit voorzorg, want als je mee gaat geven door het touw te laten vieren, dan leren ze nog niet dat het juist niet mee geeft. Na 2x gezien te hebben dat ze niet door het lint ging als ze "vast" stond hebben we haar gewoon vast gezet. En dat gaat tot nu toe helemaal super!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling