MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 3:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 2:39 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Helaas heeft de trailer voor algemeen gebruik het bij ons op stal begeven. Dus hebben we besloten zelf een tweede handse trailer te gaan zoeken en te gaan kopen. Wie heeft een goede basic tweede handstrailer in de verkoop. We willen een basis trailer kopen zonder toeters en bellen, die niet duur is en het gewoon goed doet.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 5:07 pm 
Offline
Stamboekkantoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 15, 2004 10:50 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Brummen
Hallo Pauline,

Als je een tweede hands aanschaft, let dan heel goed op de bodem.
De trailer kan er zo op het oog :-B nog zo goed uitzien, als de bodem aangetast is moet die vernieuwd worden.
Vaak zijn ze nu met een rubberen gietvloer en dat ziet er goed uit maar aan de onderkant door bv optrekkend vocht kan het zijn gaan rotten.
De gietvloer is er soms ook pas na een aantal jaren ingelegd, dit kan gemakkelijk zelf gedaan worden.
De trailer dus op de brug zetten en heel goed (laten) inspecteren.
Jaren geleden was een periodieke keuring verplicht en kreeg je een wit rond bord met rode letters om op de trailer te schroeven als hij weer door de keuring was geweest.
Dit is dus nu afgeschaft, maar er gaan geluiden dat het weer wordt ingevoerd, niet verkeerd.
Succes met zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2010 11:27 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Annelies heeft gelijk.
Kreeg afgelopen mei de schrik van mijn leven, toen ik mijn trailer na een onderhoudsbeurt kwam ophalen en de monteur zei dat hij een deel van de bodem had moeten vervangen.
Vanaf het begin ligt er een kunststof stroeve vloer in over de houten onderkant (heb de trailer nieuw gekocht).
Mijn trailer staat altijd buiten en niet onder een afdak.
Plus bij het trailermak maken van de veulens staat hij elk jaar een paar dagen/weken open, zodat ze er regelmatig uit zichzelf in gaan staan.
Op deze manier regent het weleens nat en ook bij het zeiltje dicht wil de regen/sneeuw er weleens in druppelen en dat zorgt ervoor dat het op den duur onder de kunststof vloer gaat rotten.

Ik kan er nog een jaar mee uit de voeten en dan moet ik een andere trailer. Hij raadde mij aan om een geheel aluminium trailer te kopen. Daar zul je nooit dit soort problemen mee hebben. En die kan het hele jaar buiten staan. Ik zit weleens te twijfelen om een afdak voor de trailer te gaan maken, maar ik mag hier niets meer bijbouwen en dan heb ik liever een schuilgelegenheid voor mijn paarden erbij :)

Zo zie je maar, altijd maken we de trailer na gebruik meteen schoon en ook altijd even met de slang alle mest/urineresten wegspuiten (ziet er van binnen nog super goed uit) en dan na 8,5 jaar al dit bericht. Ben er echt van geschrokken en heb vanaf dat moment minder vertrouwen in mijn trailer (haalde in mei een paar dagen later mijn 2 jonge hengsten op en ik voelde dat er behoorlijk wat gewicht in stond). Maar er is mij verzekerd dat de trailer er weer even tegenaan kan, maar dat het tijd wordt om over een andere te gaan nadenken.

Succes met zoeken. Hopelijk vind je snel een goede trailer.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 5:04 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Beste Annelies en Christel,

Bedankt voor jullie tips. Met name van het verhaal van Christel schrik ik wel. Het aanbod van tweede handstrailers is bedroevend, Jef en ik zijn al dagen internet af aan het schuimen Zuid Nederland t/m noord België. Mensen durven gerust meer dan € 2000,-- te vragen voor trailers die meer dan 10 jaar oud zijn. :-S Doen we dus niet. Vandaag gehoord dat onder bepaalde voorwaarden de trailer ook gekocht mag worden op de zaak (ik heb een BV). Helaas is mijn accountant voorlopig op vakantie dus als iemand daar meer van weet hoor ik het graag. Eventueel Pb-tje. Als het eerlijk kan op de zaak dan is dat zeker een optie. Morgen gaan we kijken naar trailers. We hebben een hele route uitgestippeld tot aan Limburg toe en over België terug. We zijn wel een dag onderweg. Dan gaan we kijken naar tweede hands trailers maar ook naar nieuwe (er zijn aanbiedingen vanaf € 4150,-- inclusief BTW). Wat betreft de bodem wil ik het liefst een bodem die zichtbaar is. Dus als er rubber is dan wil ik eronder kijken want anders doe ik het niet. Zelf heb ik vier jaar geleden mijn 2paards trailer verkocht voor € 2000,--. Het was een basis trailer van 5 jaar oud met een houten vloer. De houten vloer is zeer goed bevallen. We hadden er dikke rubberen tegels in liggen die je gemakkelijk omhoog kon zetten, zodat Hercule er met de ijzers geen putten in zou stampen. Na gebruik werd de trailer iedere keer helemaal schoon gemaakt. Na piesen ook met water en dan lieten we hem goed drogen. Hij zag er punt gaaf uit en binnen 24 uur hadden we hem verkocht. Ik had hem nog veel vaker kunnen verkopen zo'n vraag was er naar. De aankoop papieren en onderhoudsbeurten op papier konden overhandigd worden. Zoiets zoek ik nu zelf. Als het niet lukt dan ga ik voor een nieuwe trailer want als ik deze na een aantal jaren moet verkopen dan heb ik ook weer voor niet al te veel gereden. Dan is het uiteindelijk even duur als nu een tweede hands trailer kopen en ik heb er geen gezeur mee. Dus wordt vervolgd.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 9:14 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Heb zelf een aluminum trailer (vloer wel van hout). Moet zeggen dat dit super werkt, geen last van verrot hout en hij kan in weer en wind buiten staan. Heb 'm tweede hands gekocht bij "de boer" trailers in Pesse, is op zich een heel betrouwbaar adres, maarja niet echt bij jou in de buurt hé :-/
Je hebt ook trailers die volledig van aluminium zijn, zelf ben ik helemaal "I for Williams" fan, ik geloof dat Wilco van Annebel daar in handelde (of dat van plan was). Misschien weet die wat voor je.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 12:08 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle
Wij hebben een paar jaar geleden een 2ehands trailer gekocht. Na kort rondkijken in de privesector hebben we er voor gekozen de trailer bij een erkende trailer-dealer te kopen. En ik ben daar heel tevreden over; trailer was nagekeken en waar nodig gerepareerd. Inmiddels alweer een keer laten inspecteren en alles nog goed in orde.
Wij hebben en polyester kap en een gietvloer. Is makkelijk schoon te maken.
De moraal van dit verhaal; we hebben niet het allergoedkoopste adres gekozen maar voor service en veiligheid gekozen. Hoewel onze trailer wel meeviel want hij was door de eerste eigenaar uitbundig beplakt en er zaten resten van de reclame op. En dat drukte de prijs O:-)
Succes met je zoektocht.

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 8:28 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
De Williams trailer is super maar ook heel duur. Dit geldt ook voor de aluminium trailers. TWeede hands is het aanbod zeer zwak. Trienke ook wij gaan naar een erkende dealer. Of we kopen niets of we kopen een nieuwe Henra trailer denk ik. Vandaag begonnen we enthousiast te worden voor een Humbaur trailer spirit (Duits merk en onder de € 4200,--all in) nieuw. Hij zag er goed uit, wij blij. Totdat we van andere dealers hoorden dat het onderstel bij deze trailer van één stuk is gemaakt waardoor bij ergens tegen aanrijden je het risico loopt het gehele onderstel te moeten vervangen. Tevens is het chassis niet zo sterk zo werd verteld. (Ik zag gelijk het verhaal van Christel voor me :-S ). Dit hoorden we van dealers die naast Humbaur merk ook andere trailers verkopen. Andere trailers hebben dat niet. Tevens is het materiaal wat van mindere kwaliteit als het gaat om de dissel, zo werd verteld. Andere trailers zijn wat duurder maar wel degelijker en het onderstel is uit onderdelen opgebouwd. Dus bij een ongelukje hoef je niet gelijk alles te vervangen. Omdat de Henra Buffalo met een groepje andere trailers in de zelfde prijsklasse komt iets duurder als de Humbaur wordt het waarschijnlijk toch de Henra omdat we daar zeer goede ervaringen mee hebben uit het verleden. De huidige Henra is niet zoveel duurder als de oude die we tien jaar geleden kochten maar er ligt nu wel een extra rubberen mat in (goed bevestigd) evenals op de plank én het systeem om de achterklep te openen en te sluiten is aanzienlijk vernieuwd en gaat gemakkelijker. Ook de ombouw is beter. Het gewicht is ook goed, tja en dan is het toch leuker om voor een NL product te gaan, dan stimuleren we gelijk de NL economie. Morgen gaan we weer rond bellen om te kijken wie deze trailer het aantrekkelijkste geprijst heeft. Deze week zal de beslissing gaan vallen of helemaal niet kopen of waarschijnlijk de Henra. De Weijer en de Atec lijken ook goed en zitten in dezelfde prijsklasse, maar ja dan ga ik voor het bekende merk die we ook goed tweede hands verko :) cht hebben indertijd. We hebben in ieder geval een hele leuke dag gehad en veel trailers gezien in Zuid Nederland en Noord België. :)

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 11:26 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Wij hebben 8,5 jaar geleden een Böckmann Duo nieuw gekocht. Met de bodem vanaf de fabriek er standaard in (houten onderkant met stroeve kunststof er bovenop vastgekit). Toen niet gekozen voor een aluminium bodem in verband met meerprijs. En ik wilde toen graag een flexibele tussenwand plus hengstenrek erop.
Deze hebben wij bij een erkende en in het westen goed bekend staande dealer gekocht.
Wij wilden toen eigenlijk ook een goede tweedehands, maar qua prijsverschil hebben we toen voor een nieuwe gekozen.

Vanaf dat moment regelmatig (elk jaar) een onderhoudsbeurt laten doen, alleen afgelopen 2 jaar niet. Omdat er elke keer niks mee aan de hand was en wij de trailer goed schoonmaken.
Afgelopen mei gingen wij onze 2 jonge hengsten (Mérens) uit de opfok halen en toen wilde ik wel weten of het nog steeds ok was. Dus niet - gelukkig wel weer goed gemaakt en zonder gevaar de weg op. Maar toch flink schrikken - als je het goed beschouwt, is het al niet veel wat achter je auto hangt. Een paar goede trappen en je paard is er door heen. Gelukkig bij een houten trailer gaat dat iets minder snel. Dat probleem zou je bijvoorbeeld bij een kunststof trailer weer sneller hebben.
Dus je moet ook kijken hoe rustig je paarden op de trailer zijn.

Ik zou trouwens zo weer een Böckmann kopen. Mooi ruim en lekker hoog. Ik vond het verschil met een houten of kunststof trailer wel meevallen. Ik was bang dat een aluminium trailer 2 keer zo duur zouden zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn. Tot nu toe nog geen nieuwe gekocht, maar dit jaar moeten we dat wel gaan doen.

Heb voor deze samen met iemand anders een Ifor Williams gehad. Ook nieuw gekocht. Ik vond het een prima trailer - ook met een voorlader systeem. Maar ik ken paarden die van die trailers heel bang zijn geworden (donker?, krap door de paal in het midden? - geen idee wat de oorzaak is). En zo'n voorlader is ook niet alles. De kans dat paarden die niet achteruit willen aan de voorkant eruit springen en dan half over je heenkomen is groot.
Sommige paarden zijn bang voor aluminium. Het schijnt een soort geluid te maken en wij als mens hebben daar een last van, maar voor dieren schijnt dat ook niet altijd prettig te zijn.

Ik zou verschillende dealers afgaan en je goed laten voorlichten. En kijken wat je voor je budget kan krijgen. Veiligheid voorop natuurlijk.
De Ifor Williams zijn over het algemeen ook zwaarder dan andere merken. Ik ken ook paardeneigenaren die een Heja trailer hebben (komt uit Garderen hier op de Veluwe) en daar heel tevreden over zijn

Nogmaals succes - het is ook geen brood wat je gaat kopen dus dit kost wel even wat tijd voordat je wat goeds vind.
Heb in augustus eindelijk een pipowagen voor mijn winkel gevonden via internet (was al 2 jaar aan het zoeken - via zoekwekker.nl). Nou zit ik al maanden te wachten totdat die uit de caravanstalling kan komen. En dan gaat die ook op de brug om goed de onderkant te controleren. Al hoewel daar geen paarden van 500/600 kilo in hoeven.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 5:35 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
De kogel is door de kerk. Bedankt allen voor jullie reacties. Fijn in het denkproces. We hebben vandaag gekozen voor de Henra Buffalo twee paardstrailer. Twee dealers bleven uiteindelijk over namelijk Kennis uit Valkenswaard en een Belgische dealer uit Weelde. Beiden bedrijven scoorden hoog in meedenken, uitleggen en het professioneel doen van een offerte. Beiden bedrijven wilden ook graag verkopen. Als ik als koper al moet gaan hengelen om aandacht en of contact dan hou ik al mijn hart vast hoe het zal gaan in de toekomst als er iets is met mijn product dat ik gekocht heb. Dan valt voor mij al gelijk het bedrijf af. Dat voor Weelde is gekozen is meer van praktische aard, want de prijs scheelt niet veel. Wat bij de een iets goedkoper is komt er via de accountant weer bij ivm EU aangifte BTW. Dus dat maakt niets uit. Weelde is gewoon dichter bij en dat scheelt aanzienlijk. Toeval is ook dat in Weelde precies de trailer die wij willen klaar staat, dus binnen twee weken hebben we hem binnen. Handig. Ook al was Kennis zo aardig om ons een gratis trailer aan te bieden mocht het niet lukken voor het merens weekend.
Mochten er nog meer mensen denken aan het kopen van een trailer: a.s maandag gaan de Henra trailers 6,5% in prijs omhoog. Dus alle bestellingen t/m zaterdag scheelt rond de € 300,-- Vandaar dat we even door hebben gezet en gestopt zijn met wikken en wegen.
Nou beste mensen, onze paarden worden regelmatig en goed gereden in de binnenbak dus die hebben een betere conditie dan vorig jaar tijdens het merens weekend. En we hebben dan ook een goede trailer ;;) We, mens en paard zijn er dus klaar voor. =D>

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling