[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
MerensForum.nl • Toon onderwerp - [centraal] Stokmaat: groei van een Merens

MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu wo apr 17, 2024 12:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 10:32 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Ik heb er weinig verstand van, en kan alleen vertellen wat ik tot dusver bij Rens gezien heb. Rens is met 3,5 pas gecastreerd. Hij was toen ongeveer 1,44. Ik heb hem pas met 4 zadelmak gemaakt omdat hij nog zo klein,fijn en onvolwassen oogde. Toen hoopte ik nog dat hij nog een paar centimeter zou groeien. Inmiddels is Rens nu 5 en staat goed in het werk met rijden, longeren, wandelen en grondwerk. Het onvolwassen is eraf en hij is ook wat voller geworden. Maar hij is nog steeds ongeveer 1,45 en hele grote verschillen met 1,5 jaar geleden zie ik niet. Hij is nog niet echt veel groter geworden en ook niet heel veel breder.Als hij deze lijn vasthoudt veranderd het naar de toekomst ook niet bijzonder veel. Bij mij past het voor mij nog goed vind ik zelf maar ik heb niet zo lange benen.
Blijft moeilijk. Kan me voorstellen dat hierover nadenkt, maar het belangrijkste is dat je er zelf een prima gevoel bij hebt.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 11:17 am 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Nee, in een glazen bol kan niemand kijken. Dat maakt het fokken ook zo spannend en leuk - al hoewel teleurstelling altijd heel dichtbij ligt.

Qua werk weet ik niet wat goed is. Als je merkt dat hij het leuk vindt, dan zou ik met hem wat gaan oppakken. Zeker als je hulp daarbij hebt.
Alleen wees voorzichtig dat je door zijn enthousiasme niet te veel gaat doen en dat je zelf goed de grenzen aangeeft. Zeker vanwege zijn groeischijven en hoe het lichaam nog verder volwassen en sterk moet worden.
Misschien kan je bij iemand die veel paarden zadelmak maakt en inrijdt eens vragen hoe die het doet en hoe lang per keer en hoe vaak per week.
Maar daar zullen wel verschillende ideeën over zijn. De één doet elke dag een paar minuten wat, de ander slaat een dag of dagen over.
Ik las laatst weer in een paardenblad een discussie over het teveel doen en moeten doen/kunnen van rijpaarden en dat veel mensen zouden zien dat die potentiële toppers wat meer de kans krijgen om rustig uit te groeien. Ook in hun koppie.

Wat ik vorig jaar heb gezien bij het zadelmak maken van 2 van mijn paarden, is dat er heel erg naar de paarden zelf gekeken werd. Eén van mij is zo enthousiast dat hij zelfs bij het hek bleef staan als we hem na het "werken" terug hadden gezet. Helaas had hij een paar maanden later de volgende dag na het rijden flinke diarree, waarop ik heb besloten hem even uit het werk te halen. Terwijl er verder niks aan hem te merken was en hij alle aandacht geweldig vindt.

Bij de ander - een merrie - was het meer "drama" (vanuit mij gezien dan).
Ze is op een hele vriendelijke manier zadelmak gemaakt - maximaal 3 keer in de week en dan nog elke keer 10 minuten tot 30 minuten met haar bezig. Maar dit trok zij niet tussen haar oren. De 2e keer erop gingen we al met haar hier de zandweg op - dat ging goed en ze deed alles heel braaf. Ik geloof dat ze maar 2 keer een paar rondjes in de bak heeft gelopen en elke keer aan het begin even in de rondpen loswerken. Maar toch die paar keer - zonder dwang - was voor haar genoeg om een maand lang zich niet te laten pakken in de wei. Zelfs met voer was ze niet te paaien, terwijl ze normaal altijd heel toegankelijk naar ons was. Heel vervelend en we hebben toen net zo lang niets gedaan, totdat ze uit haarzelf weer naar ons toe kwam.
Pas in oktober hebben we het weer geprobeerd om haar los te werken in de roundpen, maar ze was meer bezig om te proberen te ontdekken hoe ze kon ontsnappen.
Daarna geprobeerd haar als handpaard mee te nemen naar het bos, maar voor de ruin waar ik op zou gaan zitten, is ze als de dood. Nog nooit een paard meegemaakt die zo bang is voor een ander (zelfs in de wei durft ze niet in zijn buurt te komen, terwijl andere merries dikke mik met hem zijn - heb haar geregeld aan de hand met een grote boog om hem heen moeten leiden).
Voor de rest een schat van een dier, maar voor mij een teleurstelling - want ik zag ons al samen bosritjes maken (had voor het zadelmak maken al mijn twijfels of ze het in de bak rijden wel leuk zou vinden).
Momenteel weet ik niet of zij ooit onder het zadel het werken leuk gaat vinden. Misschien is zij meer een paard aangespannen voor de kar. Of vind ze zelf weidegang het ideale plaatje en dat het korthouden van het gras haar werk is 8-> .

Gelukkig heb ik nog meer paarden, maar diegene waar ik het makkelijkste op rij, heeft veel last van zomereczeem. Dus die heeft regelmatig verplicht verlof.

Succes met Troy en hou ons maar op de hoogte van alles wat je met hem doet. Is altijd leuk en leerzaam om te lezen. En op dit forum hebben al eerder een paar Mérens eigenaren de ontwikkelingen van hun (toen) jonge dieren beschreven, dus wie weet kom je daar nog bruikbare tips tegen.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 12:13 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 4:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 23, 2008 8:23 pm
Berichten: 35
Woonplaats: geesbrug
Bedankt voor de reacties. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop dat hij nog lekker een paar jaar blijft door groeien ,en verder wacht ik maar gewoon af.
En anders kan hij altijd nog dienst doen als grasmaaier :)) . Al zou dat natuurlijk sonde zijn voor zo,n super leuk dier.
gr. conny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 9:27 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hé Conny,

Zelf ben ik 1.78 m lang. Ik heb lange benen. Mijn paardje is een kleine merrie. Ik denk 1.44 misschien nog kleiner. Tevens is ze heel tenger en modern gebouwd voor een merens. Haar hoogte en mijn lengte hebben me doen aarzelen of ik haar zou kopen. Maar ik vond alles zo fijn aan haar, karakter, gangen, werklust dat ik toch besloten heb ondanks dit nadeel om haar te kopen. Naarmate ik haar langer heb ben ik blijer met mijn keus. Het is een top paardje. Zo ijverig en fijn om te rijden. Ze wordt nu iets breder en door het werk heeft ze meer bespiering. Ze is nu ook twee jaar ouder (zeven jaar oud). Mijn omgeving vindt ons een mooie combinatie en bij ons op stal wordt veel gezeurd dat ik met haar landelijk moet gaan starten :-/ . Ik denk dat als ik iets kleiner zou zijn dat de combinatie mooier zou zijn. Maar voor geen goud wil ik haar kwijt. Moraal van het verhaal: ook al is je paardje wat klein en kan het mooier, ik zou gewoon lekker gaan en blijven rijden! Veel plezier met hem.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 05, 2010 9:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 23, 2008 8:23 pm
Berichten: 35
Woonplaats: geesbrug
Heb je misschien nog een foto van hoe jullie er als combi uit zien?
En krijg je niet veel commentaar van mensen met grote paarden?
Als ik er zelf binnenkort op zit zal ik wel een keer een foto maken.( als ik er op durf hihi)
Hij is nu redelijk zadelmak, maar nog heel snel gespannen en is dan nogal rennerig.
En je kan inderdaad beter een klein paardje hebben met een top karakter dat een grote rotbok.
gr. conny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 06, 2010 4:25 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Beste Conny,

Onder fotoshoot staat één foto van mij op Polie. Vrij recent heeft Nicole Nicole Hercule en Polie met mijzelf en mijn erop als foto op het forum voor mij gezet. Dat is geloof ik de enige foto van mij op het forum dat ik op Polie zit.
Onder het topic merensmeetings en dan merensweekend 2010 zie je onder dat topic op het einde dat marjolein een paar foto's heeft geplaatst met als titel een blije Pauline. Daar sta ik naast Polie (mijn man staat naast hercule dat is een meer barok achtig paard = ook erg mooi).
Dan zie je november 2009 door Trienke onder fotoshoot de kanjers van pauline. Interessant aan die foto's is dat je een Polie ziet van een dikke twee jaar geleden die nog nooit iets had gedaan. Ze was net uit de kudde geplukt. Als je dat vergelijkt met de laatste foto's zie je het verschil dat gemaakt is doordat het paardje vol in het werk staat.
Als je meer foto's wil van mij op Polie dan kun je in een pb-tje je mailadres sturen en dan ga ik een keer puzzelen om je een paar te laten zien van twee jaar geleden en een paar van pas geleden.
Groeten.
Wat je tweede vraag betreft: Ik krijg weinig of geen negatief commentaar van mensen. Alleen op stal dat ik moet starten met officieel wedstrijd rijden en dat Polie zo mooi loopt. Dit hoor ik nu al een jaar lang iedere week (zeuren dus). Toen de paarden twee jaar geleden kwamen hebben we met moeite bijrijders kunnen vinden. Met moeite wilden mensen onze paardjes rijden als we niet konden. Onze bijrijders zijn vorige week gestopt. Dat ging als een lopend vuurtje rond. Ik kreeg gelijk drie aanvragen voor Hercule en Polie om opvolgster te mogen worden. De paardjes worden nu ook door de KWPN mensen enorm gewaardeerd trek ik dan als conclusie ook al geven ze zelf de voorkeur aan KWPN. Regelmatig krijg ik de vraag van mensen of ze op mijn paarden naar buiten mogen. Tevens of Polie in de bak door hen gereden mag worden. Dit omdat bij ons op stal iedereen op dit moment met jonge paarden bezig is. Graag willen deze goede ruiters ook weer eens op een paardje dat goed doorgereden is en waar ze gewoon lekker de M oefeningen op kunnen doen. Ook dat vind ik een vorm van positief commentaar. Altijd ben ik al erg trots op mijn twee paardjes geweest maar je snapt met al die positiviteit van anderen dat ik gloei van trots. Want zelf vinden dat je top paardjes hebt is toch wel wat anders als dat anderen (Z ruiters met KWPN-ers) dat vinden. Dus nee Conny over lengte dat lelijk zou zijn wordt niet gesproken. Wat een opschepper ben ik hé :-S

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 12:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 23, 2008 8:23 pm
Berichten: 35
Woonplaats: geesbrug
Nou dat geeft dan nog weer hoop haha.
Leuk dat je zo veel positieve reacties krijgt. Ik heb de foto,s bekeken.
kan de kanjers van pauline trouwens niet vinden, die van de merens meeting heb ik gezien.
En ook de foto van de begeleiding bij een bruiloft. dat zijn toch jou paardjes?
Het ziet er inderdaad gewoon erg leuk uit.
gr. conny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 4:06 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 18, 2008 11:27 am
Berichten: 146
Woonplaats: Nijmegen
Mijn vriend is 1.80 en rijdt op een 1.50 hengst... Ziet er goed uit hoor!

links is mijn vriend op Pirate
Afbeelding

_________________


Waar kennis ophoud begint het moddergooien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 8:35 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Ja ja Hanna we weten dat "jouw" Pieke een knappertje is ;;) en inderdaad Connie, de foto die als cadeau in het fotoboek voor de bruiloft van een stal genoot staat, dat zijn mijn man en ik op onze paardjes. Ik denk trouwens wel dat je wellicht bij sommige juryleden iets minder hoge punten haalt als je officieel in de wedstrijdsport start met een merens. Ook vanwege hoogte paard en lengte ruiter. Maar ja daar krijg je wel veel rij plezier en paardje dat sterk is en weinig ziek voor terug.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 2:08 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
grappig dat dit topic ineens weer 'loopt'
hoe groot quira inmiddels is weet ik eigenlijk niet precies, wel viel het mij vorig jaar met dekken op dat ze groter is dan orion die voor 1.52 op papier staat dus dan zal ukkie ergens zo rond de 1.54 zitten gok ik. Kwa combinatie gaat dit super met mijn niet al te lange gestalte waardoor ik meestal op concours de vraag kreeg of uk een friezenkruizing is. Rij nu maar met een dekje waar met grote letter Cheval de Merens op staat, dan hoef ik niet zo vaak te vertellen wat ze is hihi.. Uk rij ik overigens in de L1 met wisselend resultaat, de ene jury vind haar leuk de andere heeft grote vraagtekens bij onze verschijning. Voor mij is het belangrijker dat ze rijtechnisch netjes door de proef loopt, in een goede nagevelijkheid en vanuit het achterbeen ondertredend, het showen mogen wat mij betreft de '' echte' dressuurpaarden doen. Ook ben ik dit jaar een aantal keren gestart met de 1.46m metende igora die toch iets anders beoordeeld wordt door veel juryleden, mede omdat zij veel klassieker gebouwd is, maar ach verschil moet er zijn niet waar?

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 4:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 23, 2008 8:23 pm
Berichten: 35
Woonplaats: geesbrug
Tja het is al een oud topic, maar het blijft interessant blijkbaar.
Ik denk dat het er bij mijn ongeveer het zelfde uitziet als bij jou vriend.
Troy is nu 145,5 en ik 1.76m ( maar ik hoop toch echt wel dat hij 1.50 gaat worden hoor)
Lekker veel beweging en goed voer er in en dan maar hopen dat het effect heeft.
Op concours wil ik hem in iedergeval niet starten. Dat is niets voor mij. Misschien ooit een keer onderling.
Wel heb ik een meisje van 12 die dat misschien met hem wil doen, maar hij moet eerst maar eens fatsoenlijk opz,n eigen beentjes leren lopen.
gr. conny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 12:41 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle
Ik ga het nog ingewikkelder maken.
Ik heb sinds 2 jaar een KWPN merrie (overloper).
Paard was 6 toen ik haar kocht, net zadelmak, 2 veulens gehad, halve volbloed.
Wij hebben haar verder doorgereden, meer conditie etc en ze is in 1 jaar tijd toch nog 2 cm gegroeid....
Zeg het maar, er zijn ook mensen die zeggen dat een merrie stopt met groeien na een veulen, ik denk dat het heel moeilijk te voorspellen is.
Wat je wel kan zeggen is dat een volwassen paard van 1.40 nooit 1.60 zal worden.
Ik kom jaarlijks in de Pyreneen en heb daar mijn vaste rij adres. Ik heb inmiddels de veulentjes van de eerste jaren zelf gereden. dat is een heel leuke ervaring kan ik je zeggen.
Maar ik zie ook kleine, smalle 3 jarigen in 2 jaar tijd veranderen in forse 5 jarigen. Onherkenbaar!
En een heel mooi ruintje blijft een heel mooi ruintje. Die groeide dus niet veel.
Tijd zal het leren, maar de meeste Merensen groeien nog wel, maar zwaren vooral uit als ik mijn ervaring mag samenvatten. Ze worden meer paard en tonen groter.

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 7:00 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 18, 2008 11:27 am
Berichten: 146
Woonplaats: Nijmegen

_________________


Waar kennis ophoud begint het moddergooien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 9:23 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Vandaag is Quinoa officieel gemeten op 149 cm.
Hij is 528 kg

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling