MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 4:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen in de kudde
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 9:53 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Quinoa staat sinds een jaar op een andere pensionstalling omdat de faciliteiten daar beter waren. Voorheen stond hij samen met mijn oude andalusier en een kwpn merrie, dit ging altijd probleemloos en super.
In het begin van de nieuwe pensionstalling was er een grote ruin die duidelijk de baas was, Quinoa had daar ook veel respect voor en de groep was stabiel.
De grote ruin is inmiddels weg en er is voor quinoa geen duidelijke baas meer (lijkt het). Het zijn allemaal merrie in zijn kudde en ik denk dat hij knettergek wordt van het constante hengtige gedrag. :-ss
Wat nou het euvel is, is dat quinoa een trapgraag paard is geworden die zo andere paarden in elkaar mept, naast zijn stal stond het altijd leeg maar nu is daar een andere pony in gekomen, hij heeft gewoon die hele wand aan gort gemept.
Nu staat hij bij de shetlanders in en dat gaat probleemloos, ik denk eerlijk gezegd dat hij daar niet veel concurrentie in ziet......
Voorheen was het juist een paard die je overal bij in kon doen en ik kon naast iedereen rijden zonder problemen. Ik herken mijn paard zo helemaal niet meer :-s

Wat is wijsheid :-?

Ik ga straks kijken naar een andere pensionstalling met alleen maar ruinen en een vaste groep paarden, die worden absoluut niet gewisseld, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Ik wil natuurlijk ook niet op mijn geweten hebben dat een paard geblesseerd raakt door zijn wangedrag.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 11:50 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Hallo Marjolein,
Hoe vaster de groep hoe beter denk ik. Wisselingen geven onrust.
Met alleen ruinen lijkt me prima. Het zal misschien een weekje onrustig zijn dat voorkom je niet, er moet toch even een rangorde bepaling plaatsvinden.
Mitxa staat met 2 ruinen en een merrie. 1 ruin is nieuw en is er 3 weken geleden bijgekomen. Mitxa was echt heel erg tegen de nieuwe (jonge, net 3jr) ruin.
Jeetje ik wist niet dat hij zo dominant kon zijn, hij dulde de nieuwe echt niet in zijn omgeving. Maar nu 3 weken verder staan ze gebroedelijk naast elkaar te
grazen. Dus ja het is niet zonder slag of stoot gegaan maar wel goed gekomen (gelukkig zonder blessures).

Veel suc6 met je beslissing.

gr, Jeannette

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 6:04 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Quinoa gaat 4 september verhuizen naar z'n nieuwe stalling. Hij komt dan samen met een Fell pony en een Fries te staan, een lekkere zwarte boel wordt het dus.
Quinoa heeft ook wel is met mitxa samen in de weide gestaan, dat gaf ook wel een beetje onrust maar quinoa accepteerde prima dat mitxa de baas was. Was ook altijd heerlijk rijden achter mitxa die had zo'n overwicht op quinoa, dat quinoa ruim afstand hield haha.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 10:16 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Marjolein, veel suc6 bij je nieuwe stalling en ik hoor graag hoe het gaat daar met Quinoa en zijn nieuwe zwarte vriendjes.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 1:18 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Quinoa staat nu net een paar uur bij de nieuwe paardjes. Hij staat nu even apart met een draad tussen de andere paarden. Kan nu al zeggen dat het dikke mik is, ze snuffelden even aan elkaar en het was goed, er is niet gerend, niet gegild niet getrapt, kortom echt super!

Ben blij dat ik quinoa heb verhuisd.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 10:34 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Fijn Marjolein. Wat ik me nog kan herinneren van Quinoa dat hij een onderdanig en gemakkelijk paardje in de kudde was met Polie en Hercule. Ik denk dat de merries hem niet met rust gelaten hebben en dat hij ze letterlijk van zich af heeft (moeten) trappen om met rust gelaten te moeten worden.
Fijn dat het nu allemaal goed blijkt te gaan Marjolein. Succes met je leuke paardje! En hou ons op de hoogte hé.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 10:42 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Nou zeg... ze houden je wel bezig he die zwarte draken ;) .

Hopelijk is het probleem nu opgelost en kom je tot de conclusie dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Is toch weer een heel gedoetje vind ik om weer te verhuizen naar een andere stal.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 4:13 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Gisteren is quinoa bij de andere paarden gezet, na 5 minuten was hij al met de Fell pony aan het kroelen :ymhug: . Vanmorgen waren ze weer met elkaar aan het kroelen dus dat zit wel goed.
Heb gisteren ook voor het eerst daar in de omgeving gereden, dan vond quinoa wel heel spannend allemaal maar hij was super braaf, dat heeft gewoon even tijd nodig.

Maar ben er eigenlijk wel zeker van dat dit een goede keuze is. Mijn vorige pensionhoudster was een klein beetje angstig voor quinoa, mijn huidige pensionhoudster vind hem een schatje haha.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 11:21 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Vanmorgen had ik even gereden en wilde quinoa in de weide zetten, de Fell pony kwam tegemoet lopen en toen zag het er zo uit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe schattig is dat :x

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 9:27 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Dit is inderdaad superschattig. Het is dus helemaal goedgekomen op het nieuwe plekje. Wellicht zie ik je zondag ik ben van plan om te komen kijken in Laag-Soeren.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 9:36 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Dat ziet er wel heel schattig uit .... Zo heb ik Rens alleen in het begin gezien met zijn eerste paddock maatje. Dat was ook een Merens en die konden wel kroelen samen. Kreeg er wel grijze haren van... want die manen hadden nogal wat te lijden. Na zijn verhuizing vond ie een paar friezen die bij hem in de wie stonden wel OK, maar die zijn helaas verhuisd. Sindsdien heeft hij geen paarden meer op de wei waar hij iets mee heeft. Soms vind ik dat wel sneu.

Maar wat fijn dat het zo goed uitgepakt heeft.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling