Quinoa staat sinds een jaar op een andere pensionstalling omdat de faciliteiten daar beter waren. Voorheen stond hij samen met mijn oude andalusier en een kwpn merrie, dit ging altijd probleemloos en super.
In het begin van de nieuwe pensionstalling was er een grote ruin die duidelijk de baas was, Quinoa had daar ook veel respect voor en de groep was stabiel.
De grote ruin is inmiddels weg en er is voor quinoa geen duidelijke baas meer (lijkt het). Het zijn allemaal merrie in zijn kudde en ik denk dat hij knettergek wordt van het constante hengtige gedrag.
Wat nou het euvel is, is dat quinoa een trapgraag paard is geworden die zo andere paarden in elkaar mept, naast zijn stal stond het altijd leeg maar nu is daar een andere pony in gekomen, hij heeft gewoon die hele wand aan gort gemept.
Nu staat hij bij de shetlanders in en dat gaat probleemloos, ik denk eerlijk gezegd dat hij daar niet veel concurrentie in ziet......
Voorheen was het juist een paard die je overal bij in kon doen en ik kon naast iedereen rijden zonder problemen. Ik herken mijn paard zo helemaal niet meer
Wat is wijsheid
Ik ga straks kijken naar een andere pensionstalling met alleen maar ruinen en een vaste groep paarden, die worden absoluut niet gewisseld, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Ik wil natuurlijk ook niet op mijn geweten hebben dat een paard geblesseerd raakt door zijn wangedrag.