MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di maart 19, 2024 5:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 11:19 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Gisteravond en vannacht was het bal hier op ons erf. Hercule onze sterke vent, had koliek. En echte koliek. De eerste keer in zijn leven dat het zo heftig was dus het kwam nogal onverwacht.
Om een lang verhaal kort te maken, na hard werken en ondersteunen door vier volwassenen zodat hij niet om zou vallen, infuus en medicatie, na de uitspraak van de dierenarts dat we hem zouden gaan verliezen waarop Juut (mijn vriendin) en ik zeiden dat we door wilden gaan tot het gaatje omdat het niet bespreekbaar en accepteerbaar was voor ons, ging de dierenarts door en kwamen de darmen na een aantal uren weer voorzichtig op gang. Merens zijn dan toch wel heel sterk.
Ventje huppelt weer rond het huis en nu op een wei van buuf waar nog wat gras op staat en waar we ochtend en 's avonds een uurtje gebruik van mogen maken en ik voel me alsof Hercule opnieuw geboren is. Erg moe en erg emotioneel van dankbaarheid maar onze vent is er nog. Dit noemen ze door het oog van de naald kruipen. Het extreem warme weer, geen gras meer hebben dus alleen droog hooi, extra stof e.a. waren de oorzaak, dus voorlopig hebben we hier intensief en aangepast stalmanagement maar ik heb het er helemaal voor over. Pffffffff....

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 12:02 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 13, 2008 8:48 pm
Berichten: 27
Poeh, wat een verhaal...wat zullen jullie in spanning hebben gezeten. Fijn dat 'ie er nog is, geniet ervan, hopelijk kan dat nog vele jaren!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 10, 2013 10:04 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Tjeetje wat een toestand. Lijkt me vreselijk om je paardje zo te zien en niet te weten hoe het gaat aflopen. Waarschijnlijk zit de schrik er nog goed in.
Hopelijk gaat het nu snel weer beter en ben je er weer voor heel wat jaartjes vanaf.
Sterkte met lieve Hercule.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 10:10 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Jee zeg dat was wel even schrikken lijkt me. Maar inderdaad niet te snel opgeven dat blijkt wel weer.
Hopen dat dit de laatste keer was voor Hercule.

Trouwens even off topic, ik kwam bij mij op stal een vroegere bijrijdster van jullie tegen, ze kende Polie niet maar had regelmatig op Hercule gereden. Haar naam weet ik helaas niet meer, maar weer een klein wereldje zo haha.
Ik haalde Quinoa uit de weide en ze herkende meteen dat het een merens was, dat is natuurlijk al enigszins bijzonder dus zo kwamen we wat aan de praat :-).

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 5:17 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Marjolein ik weet niet welke bij rijdster je bedoelt want zover ik weet hebben we alleen een bij rijdster voor Hercule gehad sinds Polie er was, eerder niet.
Met Hercule gaat het weer fantastisch. Hij eet en DRINKT (!!) goed, de temperatuur is hier fijn, hij is vrolijk en maakt weer volop allerlei buitenritten hier met de gasten op het erf en met ons zelf. Heerlijk om onze fijne vrolijke vent weer om ons heen te hebben. Beiden paarden zijn weer volop actief en de lethargie die het hele warme weer met zich mee bracht is helemaal voorbij. Wel betrap ik me erop dat bij poepies doen of plasjes van de paarden ik dat erg fijn vind om te zien evenals het drinken dat ik weer veel zie gebeuren. Ik heb nu ook in de inloopstallen emmers water geplaatst want door het warme weer was met name Hercule te sloom en te lui om uit de stal te gaan om te drinken. Dus nog steeds loop ik elke avond paar KM met beiden aan de hand ook al is het nu niet echt meer nodig.
Bedankt Maris, Natascha en Marjolein voor jullie reacties.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling